-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volkswagen kuldetester neste elbil
Her har kamuflasjemakerne hatt det morsomt. Det ser ved første øyekast ut som en Opel Grandland, men er noe helt annet.
Dette er en SUV som kan gjøre det meget bra i Norge. For mens Volkswagens første modell ut på MEB-plattformen, ID.3, kun leveres med bakhjulsdrift, får du mulighet for firehjulsdrift om du velger denne.
Som konsept het den ID.Crozz, men når produksjonen starter om et snaut år er sannsynligheten stor for at betegnelsen blir ID.4. Og den får en mer konvensjonell SUV-form enn konseptbilen hadde.
Nå er det jo populært med coupé-formede SUV-er også, så kanskje Volkswagen lager to varianter av bilen.
Selv om denne prototypen er forkledd som en Opel, så regn med at produksjonsutgaven blir en typisk Folkevogn med designtrekk overført fra ID.3. Det fikk vi klare signaler om gjennom den kamuflerte bilen som sto utstilt i Frankfurt under betegnelsen The Next ID.
Kunder kan velge mellom to motoriseringer, den enkleste med én motor og bakhjulsdrift, men det blir også mulig å kjøpe en versjon med to motorer og firehjulsdrift. Trolig er det sistnevnte som nå testes ut i nordisk klima.
Salgsstart for ID.4 forventes å være om cirka et år fra nå. Den skal produseres ved Volkswagens CO2-nøytrale anlegg i Zwickau hvor også ID.3 bygges.
Men Volkswagen har nylig kunngjort at de også skal produsere elbiler ved fabrikken i Chattanooga, Tennessee innen et par år.
Som ID.3 vil trolig også ID.4 tilbys med alternative batteripakker og rekkevidde på inntil 500 kilometer.
Det er liten tvil om at Volkswagen mener alvor med sin elbilsatsing. På den nylig avholdte bilutstillingen i Los Angeles viste de konsept nummer syv i rekken basert på MEB-plattformen under eget navn.
I tillegg selger Audi allerede e-tron i store kvanta, en økonomiutgave er annonsert og på bilutstillingen i Los Angeles debuterte e-tron sportback.
I tillegg skal Skoda realisere sin Vision iV og Seat sin Elborn – begge skal vises i løpet av 2020.