-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny sedan fra Suzuki
Er det noen som husker Kizashi? Nå har Suzuki en annen Sedan på gang. Navnet er i hvert fall litt enklere å huske.
Men kanskje er ikke Ciaz det ordet som faller deg lettest i munnen. Jeg aner for eksempel ikke om det skal uttales tsjiass eller med en lespe-S i starten.
Sannsynligvis behøver jeg ikke bekymre med for å få det korrekt, det later til at dette er en begrenset innsats, kun for India.
Test: To sedate sedaner
Den nye bilen er en del av Maruti-Suzukis innsats for å holde på den overlegne markedsdominansen de har der. I fjor nådde de et salg på 1.152.128 biler der og 38,4 prosent av markedet. Hyundai og Tata ligger på de neste plassene.
Den eneste grunnen til at jeg trekker frem denne bilen er at jeg husker jeg syntes konseptutgaven, Authentic het den, var ganske fin da den ble vist i Shanghai i 2013.
Nå ser vi altså at produksjonsmodellen ikke er langt unna – hvilket i det minste bekrefter at vi kan stole på dem når Suzuki viser en ny konseptbil.
Dette her er en typisk C-segment sedan, og selv om det i realiteten er en SX4 med nye klær, i hvert fall er høyden trukket vesentlig ned i forhold til SUVen. Og dessuten er det kun forhjulsdrift.
Motoren er en 1,4-liter bensin, men i tillegg har de et dieselalternativ, takket være Fiat. Deres 1,3-liters Multijet dukker opp sammen med femtrinns manuell kasse.
Nå trues det riktignok med at interiøret er inspirert av Kizashi med to-tonet dashbord og med antydninger av flis på dører og ved instrumentene.
Da låter det bedre at Ciaz er større, bredere, lenger, lettere, med lenger akselavstand og lavere forbruk enn Hondas City – åpenbart en hovedkonkurrent. Dyrere er den visstnok heller ikke.