-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vårt valg


De fire testbilene er alle så bra at de aller fleste kan leve helt greit med dem. De er tilstrekkelig komfortable, og har nok plass til å dekke de flestes familiære behov.
Men skal det først være SUV, mener flertallet i testteamet at de bør ha drift på alle hjul. Da faller søskenparet Peugeot 3008 og Opel Grandland X ut.
I tillegg til å ha størst bakkeklaring, har Subaru XV testens klart beste firehjulsdriftteknologi. XV minner mer om en kombi på stylter enn en SUV, men i dette selskapet blir den for «smal» til å vinne fram.
Da står vi igjen med Skoda Karoq, en typisk SUV å se på, men like mye fleksibel flerbruksbil inni. Selv om bilen koster rundt 100.000 kroner mer enn nest dyreste bil i testen, mener teamet alle bruksfordelene, alt utstyret og den høye trekkevnen mer enn veier opp for høy pris. Så gratulerer til Tsjekkia!
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Grandland X
- Peugeot 3008
- Skoda Karoq
- Subaru XV
- Vårt valg
- Testdata og poeng