-
Oksenøya Marina AS:
Daglig leder
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Leder Klargjøring
-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Pininfarina lager Bolloré
Vi har tidligere fortalt om franske Bolloré. Nå skal den i produksjon. Pininfarina blir fødselshjelper.
Bolloré møtte vi første gang i 2005 (KLIKK HER for å lese mer). Et seriøst forsøk på elbil fra et industrikonsern som egentlig ikke driver med biler i det hele tatt, men som med sine 32.000 medarbeidere er tungt inne i olje og media.
Det er egentlig ikke oppsiktsvekkende når Bolloré nå forteller at det blir Pininfarina som går sammen med dem når denne moderne fireseteren nå skal i produksjon. For de prototypene vi har sett har vært bygget av 3D, er et prototypverksted som eies av Pininfarina.
El-motorene og transmisjonene kommer fra Matra som eies av Pininfarina. Og testingen har skjedd på en bane rett nord for Paris som også eies av Pininfarina.
Nå forteller Bolloré at bilen er produksjonsklar, at de første utgavene skal leveres til kunder ved utgangen av 2009 og at bilen skal bygge i Italia. Den skal få en rekkevidde på 250 km i bysyklus, den skal kunne klare 130 km/t og 0-50 km/t på under 5 sekunder. Og den skal bygges som en fireseter.
Batteriene skal klare seg uten noe flytende, det er Litium og Polymer de er bygget på, og leveres av et firma som eies av Vincent Bolloré. Han er også mannen bak en organisasjon av elbil-interesserte byer. Citelec heter den – og er ikke en særlig aktiv web-side, kan man si.