-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mysterium
Ny Xpeng til Norge?
Her har vi et lite mysterium. Ikke stort og kanskje helt uten betydning. Eller kanskje det bare viser – hvis det viser noe i det hele tatt – at koordinering ikke alltid er den mest åpenbare styrken til mindre kinesiske bilprodusenter.
For ikke mange dager siden dukket det opp en melding om at Xpeng skulle lansere to nye batterielektriske biler i Europa den 3. februar.
Det hele ledsaget av et typisk teaserbilde, der ingen egentlig kunne si hvilke to biler som var avbildet.
Men siden Xpeng ikke er veldig fantasifull når det gjelder produksjonsfronter, kunne det godt være G9 og en faceliftet P7.
Car News China var selvfølgelig blant en av de publikasjonene som plukket opp nyheten med en gang, men de kan heller ikke helt bestemme seg for hvilke modeller det er snakk om.
De regner imidlertid med at det er det nye flaggskipet G9. Så vidt kommet i produksjon – i de første tre månedene solgte den 623.154 og, i desember, 4020 eksemplarer.
Men CNC forteller at da bilen ble lansert i september, ble markedet ganske forvirret av vanskeligheter med konfigureringen, altfor mange muligheter og altfor mange versjoner. Dessuten altfor høye priser.
Det tok to uker, så var det ryddet opp i valgmuligheter og modeller og prisene var redusert.
G9 selger ikke i Europa, skriver CNC. Men hvis det virkelig er denne som er en av nyhetene, er den ikke veldig ny. Den har ligget ute på Xpengs nettsider, også den norske med norsk tekst og norske priser, i lang tid allerede.
Dessuten er det åpnet for bestillinger av den, så hva den eventuelt kan komme opp med den 3. februar er et lite mysterium
Akkurat som P7 – den er jo enda velkjentere enn G9.
Men her er det en liten åpning. Det er nemlig sagt at den modellen skal komme i en oppfrisket utgave i løpet av første halvår 2023.
Det er kanskje en av de to som skal dukke opp den 3. februar?
Men hva vi åpenbart helt konkret kan vente oss er en snarlig åpning av et utleverings- og service-senter i Lørenskog om ikke mange uker.
De skal åpne fire slike i Europa i år, sier de. Nederland og Sverige får sine i Q2, Danmark får sin i mai, og i Norge skal den åpne allerede i februar.
Skisser viser ganske store anlegg, så la oss håpe de får store nok volum til å forsvare investeringene – eller kanskje det ikke er slik de regner?
Xpeng leverte forresten 11.292 biler i desember. Sammenliknet med Nio på 15.815 og Li Auto på 21.233 er de fremdeles lillegutt i denne start-up-trioen.