-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Mysterium
Ny Xpeng til Norge?
Her har vi et lite mysterium. Ikke stort og kanskje helt uten betydning. Eller kanskje det bare viser – hvis det viser noe i det hele tatt – at koordinering ikke alltid er den mest åpenbare styrken til mindre kinesiske bilprodusenter.
For ikke mange dager siden dukket det opp en melding om at Xpeng skulle lansere to nye batterielektriske biler i Europa den 3. februar.
Det hele ledsaget av et typisk teaserbilde, der ingen egentlig kunne si hvilke to biler som var avbildet.
Men siden Xpeng ikke er veldig fantasifull når det gjelder produksjonsfronter, kunne det godt være G9 og en faceliftet P7.
Car News China var selvfølgelig blant en av de publikasjonene som plukket opp nyheten med en gang, men de kan heller ikke helt bestemme seg for hvilke modeller det er snakk om.
De regner imidlertid med at det er det nye flaggskipet G9. Så vidt kommet i produksjon – i de første tre månedene solgte den 623.154 og, i desember, 4020 eksemplarer.
Men CNC forteller at da bilen ble lansert i september, ble markedet ganske forvirret av vanskeligheter med konfigureringen, altfor mange muligheter og altfor mange versjoner. Dessuten altfor høye priser.
Det tok to uker, så var det ryddet opp i valgmuligheter og modeller og prisene var redusert.
G9 selger ikke i Europa, skriver CNC. Men hvis det virkelig er denne som er en av nyhetene, er den ikke veldig ny. Den har ligget ute på Xpengs nettsider, også den norske med norsk tekst og norske priser, i lang tid allerede.
Dessuten er det åpnet for bestillinger av den, så hva den eventuelt kan komme opp med den 3. februar er et lite mysterium
Akkurat som P7 – den er jo enda velkjentere enn G9.
Men her er det en liten åpning. Det er nemlig sagt at den modellen skal komme i en oppfrisket utgave i løpet av første halvår 2023.
Det er kanskje en av de to som skal dukke opp den 3. februar?
Men hva vi åpenbart helt konkret kan vente oss er en snarlig åpning av et utleverings- og service-senter i Lørenskog om ikke mange uker.
De skal åpne fire slike i Europa i år, sier de. Nederland og Sverige får sine i Q2, Danmark får sin i mai, og i Norge skal den åpne allerede i februar.
Skisser viser ganske store anlegg, så la oss håpe de får store nok volum til å forsvare investeringene – eller kanskje det ikke er slik de regner?
Xpeng leverte forresten 11.292 biler i desember. Sammenliknet med Nio på 15.815 og Li Auto på 21.233 er de fremdeles lillegutt i denne start-up-trioen.