-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tidlige hint fra Lorinser
Lorinser er et av de mange tyske tuningselskap som tilbyr sine tjenester til bilentusiaster. Nå er de meget tidlig ute.
Mang en entusiast har fått sin 300 SL restaurert hos Lorinser opp gjennom årene, originalen begynner som kjent å trekke på årene. Derfor vil selskapet nå også tilby sine tjenester til de som planlegger å investere i den nye måkevingemodellen.
Foreløpig oppholder de seg på skissestadiet – det er jo uansett noen måneder til de første kunder får sin SLS AMG utlevert.
LES OM: Mercedes SLS AMG
Racing-gener
Det er bilens racing-gener Lorinser ønsker å fremheve. Det var jo med racing i tankene 300 SL opprinnelig ble utviklet, derfor alle aluminiumsdetaljene.
- Hadde karbonfiber vært tilgjengelig på femtitallet, ville 300 SL definitivt ha nytt fordeler av dette materialet, sier direktør Marcus Lorinser.
Derfor har de tegnet inn elementer i karbonfiber som kontrast til den røde lakkfargen. Dette gjelder for eksempel i grillen, hvor de også har dristet seg til å bytte ut Mercedes-stjerna med Lorinsers egen logo.
SE: Bilder og video av SLS AMG
En lav spoilerleppe, med to tåkelys på hver side, er også utført i karbonfiber. Det samme materialet finner vi innslag av i de spesialformede sideskjørtene og i ventilene som slipper varm luft ut fra motorrommet.
Spiler
De spesielle felgene er inspirert av 50-tallets felger med spiler, men modifisert til å romme dagens brede lavprofilsdekk.
Og nettopp felgene er fellestrekket mellom de to skissene. Den andre modellen er mindre glorete og egner seg best for de som vil vekke mindre oppsikt i nabolaget. Skjønt direkte diskret er det jo vanskelig å være i en SLS AMG.
Lorinser ber oss se på skissene som rene forslag, men kan sikkert hjelpe deg dersom behovet skulle melde seg for å tilføre din bil litt egenart, enten den kommer rett fra fabrikken eller er en gammel sliter som trenger modernisering.