Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept
Mazda Takeri Concept

Neste sekser fra Mazda

Dersom neste generasjon Mazda6 arver designtrekkene fra Takeri, er det mange konkurrenter som bør skjelve i buksene.

Publisert Sist oppdatert

Vi møtte konseptbilen Takeri på Tokyo-utstillingen i november, og de som skal til Genève om noen uker får se den der.

I den forbindelse har Mazda sluppet mange nye bilder av den vakre kreasjonen.

Takeri er en videreutvikling av Shinari, og begge anvender designspråket «Kodo – Soul of Motion» med flytende, vakre linjer.

Mazda sier den gir en smakebit på designretningen for neste generasjon sedan i CD-segmentet – i praksis betyr det erstatningen for Mazda6 som vi vet skal lanseres i løpet av et par år, med Skyactiv-teknologi som vi prøvekjørte allerede i fjor sommer.

Skyactiv
Under panseret sitter en Skyactiv-D dieselmotor med Mazdas egenutviklede stopp/start og 6-trinns Skyactiv-Drive automatkasse.

LES MER OM MAZDAS AVANSERTE TEKNOLOGI, som skal sørge for maksimal energieffektivitet samtidig som Mazdas lekne kjøreegenskaper opprettholdes.

i-Eloop
Dette blir første modell som skal utrustes med i-Eloop, en forkortelse for Intelligent Energy Loop.

Dette er Mazdas regenerative bremsesystem, som benytter en unik løsning for å konvertere kinetisk energi til elektrisitet under nedbremsing, og som lagrer energien i en kondensator i stedet for i batterier.

Strømmen benyttes til å drive bilens elektriske systemer, og reduserer dermed belastningen på motoren, noe som medfører drivstoffreduksjon på inntil 10 prosent.

Volumselgere
Viktigste produksjonsmodell på Mazdas stand blir uten tvil den nye CX-5, men for tredje år på rad viser de igjen en «limited edition» MX-5 som skal få fart i vårsalget.

I år kan du velge om du vil ha myk eller hard topp, og i begge tilfeller får du med unike finesser, som forkrommede detaljer i lykter og grill, Havana Brown skinninteriør, et avansert lydanlegg og det første integrerte navigasjonsanlegg noensinne i en MX-5.

Spesialutgaven leveres i fire alternative lakkfarger – Radiant Ebony, som er unik for denne modellen, samt Crystal White Pearl, Metropolitan Grey og Brilliant Black.

De siste to årene har Mazda hatt spesialutgaver av MX-5, og det har ifølge OFV resultert i tilsammen 155 nye registreringer av den populære roadsteren.

LES VÅRE PRØVEKJØRINGER AV MX-5:

Kom sol, kom regn

Knallrød kjøreglede

20 år med reinspikka kjøreglede

Powered by Labrador CMS