-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Tokyo-messe som opplevelse
På bilutstillingen i Tokyo har det også hatt noe de kaller Smart Mobility City de siste tre gangene. Den er interaktiv, for å si det mildt.
En ting er 6000 kvadratmeter på et tak der en rekke av bilenes assistentsystemer kan demonstreres live. Eller der man kan vise frem moro som enda ikke er i katalogen. Som fjernstyring av biler inn i garasjen, for eksempel.
En annen ting er enda flere innendørs kvadratmeter der man har alt fra demonstrasjon av mini-transportører (opp til Twizy-størrelse og ned til mikro-Segway-typer) til store avdelinger der unger kan bygge biler med el-motorer, eller lage lekre karosseriforslag i leire.
Samtidig er det rekker av utstillinger som skal vise en mulig transport-verden langt inn i fremtiden, men denne gangen var faktisk det meste konsentrert på hva som skal gjøres i forbindelse med Olympiaden der i byen om fem år.
Her traff man selvfølgelig mange andre enn de som viste kjøretøyer inne i de store hallene. De som jobber med netting av biler, for eksempel, de som jobber med hydrogen – fra produksjon til distribusjon, og de som bare tenker fremover, helt abstrakt.
Noe som var et overordnet tema, var symbiosen mellom forskjellige transportformer, tog, buss og bil for eksempel, eller hvordan energi, informasjon og underholdning smelter i hverandre.
Men det spørs om ikke alle ungene ga blaffen i akkurat de elementene. De gledet seg nok mer over den lille elbilen de hadde bygd selv, eller det karosseriet de hadde modellert under kyndig veiledning.