Mercedes-Benz C-Klasse Coupé: Mildere AMG - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
11 bilder i galleri
Mildere AMG
C-Klasse Coupé blir utvilsomt en kjøreglad Mercedes. Spesielt om du velger en AMG-utgave.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Få dager etter presentasjonen av C-Klasse Coupé i fjor sommer, hadde Mercedes-AMG klar sine toppversjoner, C 63 Coupé og C 63 S Coupé med henholdsvis 476 og 510 hestekrefter. 

De norske prisene er foreløpig ikke klare, men vi vet at tilsvarende motoriseringer koster fra 1,1 til 1,25 millioner kroner i sedan og stasjonsvogn

Men i løpet av våren kommer et tredje alternativ som kan spare deg for noen hundretusen dersom du nøyer deg med litt mindre råskap.

Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupé leveres i kombinasjon med 9G-Tronic automatgirkasse og firehjulsdrift. Sistnevnte er en stor fordel med så mye krefter på norsk vinterføre.  

Under panseret sitter en treliters twin-turbo V6 med 367 hestekrefter og et dreiemoment på 520 Newtonmeter i området mellom 2000 og 4200 omdreininger.

Omsatt til ytelser skal det gir null til hundre på 4,7 sekunder og en toppfart som er elektronisk sperret ved 250 km/t. Det bør holde for de fleste.

Med dette grepet gjør Mercedes det samme som Audi har gjort i en årrekke ved å tilby S- og RS-modeller. 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: