Mercedes-Benz C-Klasse: Her er C-Klasse Cabriolet - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
62 bilder i galleri
Her er C-Klasse Cabriolet
Med C-Klasse Cabriolet blir endelig familien komplett. Og Mercedes har valgt den klassiske løsningen for toppen.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Med sedan og stasjonsvogn godt etablert i markedet, er det de mest sportslige utgavene av C-Klassen som står for tur i år. Coupéen fikk vi presentert i Frankfurt sist høst, og i Genève står altså den åpne utgaven for tur.

De to har mye til felles, både når det gjelder fysiske mål og teknikk. Men selv om Mercedes har valgt kalesje i stedet for automatisk hardtop, stjeler taket plass i bagasjerommet. Med taket på er kapasiteten 360 liter, når det åpnes reduseres den til 285 liter.

Åpen komfort
For å muliggjøre åpen kjøring for flest mulig året rundt tilbyr Mercedes å utstyre bilen med Aircap som reduserer trekken inne i bilen, samt Airscarf som gir en deilig strøm av varm luft rundt nakken.

Kalesjen leveres i standard sort utførelse, eller i en flerlags støydempende utgave i fargene mørk brun, mørk blå, mørk rød eller sort. Sistnevnte reduserer støy og vindsus betydelig og vil nok gi ekstra komfort for den som skal benytte cabrioleten som helårsbil i Norge.

Taket lukkes eller åpnes automatisk på 20 sekunder mens man cruiser i hastigheter på inntil 50 km/t. Baksetene er individuelle og kan legges ned 50:50 for frakt av lange gjenstander.

Chassiset, som er 15 mm lavere enn på sedanen, leveres med stålfjærer og selektiv demping som standard. Som tilleggsutstyr tilbyr Mercedes sportsunderstell med strammere fjærer og dempere, samt Airmatic luftfjæring.

Åtte motorer
To dieselmotorer og seks bensinmotorer tilbys i første omgang. Den minste er en 1,6-liter i C 180 mens toppmodellen, Mercedes-AMG har en V6 med 367 hester. Snart dukker nok også toppmodellene C 63 og C 63 S fra AMG opp.

Alle motorer kan kombineres med 9G-Tronic automatgirkasse, og 4Matic firehjulsdrift er standard i kombinasjon med de kraftigste motorene og tilleggsutstyr for to andre.

Her er utvalget ved lanseringen:

 

Sylindere

Volum (ccm)

Effekt
(kW/hk)

Nm

Forbruk l/mil

CO2 (g/km)*

0-100 km/t (s)

Toppfart
(km/t)

C 220 d

(4MATIC)

4/rekke

2143

125/170

400

0,45

(0,50)

116
(130)

8.3
(8.1)

231
(225)

C 250 d

4/rekke

2143

150/204

500

0,46

121

7.2

243

C 180

4/rekke

1595

115/156

250

0,60

135

8.9

222

C 200

(4MATIC)

4/rekke

1991

135/184

300

0,60
(0,71)

136
(163)

8.2
(8.0)

235
(227)

C 250

4/rekke

1991

155/211

350

0,62

140

6.9

244

C 300

4/rekke

1991

180/245

370

0,67

151

6.4

250

C 400 4MATIC

6/V

2996

245/333

480

0,80

181

5.2

250

C 43 4MATIC

6/V

2996

270/367

520

0,83

190

4.8

250

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: