-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Skoda-fremtid på to fronter
Skoda gir hint om en fremtidig designretning og bekrefter samtidig at elektrifisering er med i planene.
Skoda Vision E heter konseptbilen vi her får de første skissene av. En crossover i landskapet mellom SUV og coupé med elektrisk drivlinje.
Selv om både Audi og Volkswagen har antydet sine elektriske fremtids-biler, og ikke minst Porsche, er det første gang Skoda viser noe i denne retningen. Den tsjekkiske VW-armen har heller ikke noen hybridmodell i porteføljen, mens de tyske fetterne har opptil flere.
Riktig nok var en av forgjengerne til Kodiaq, Vision S, en ladbar hybrid, men i produksjonsbilen er det bensin og diesel som regjerer.
Men nå letter Skoda for første gang på sløret og forteller at Vision E får en elektrisk rekkevidde på 500 kilometer og at den er delvis selvkjørende.
De gir oss også målene 4,6 x 1,9 x 1,55 meter over en akselavstand på 2,85 meter, som er 10 cm kortere og 13 cm lavere enn nye Kodiaq.
En elmotor på hver aksel skal gi en samlet effekt på 225 kW (306 hk) og sørge for firehjulsdrift. Skoda lover kraftig akselerasjon og toppfart i området 180 km/t.
Les også: 20 nye elbiler innen 2020
Bilen tilfredsstiller kravene til autonom kjøring på nivå 3, hvilket innebærer at den kan kjøre i kø uten sjåførhjelp, bruke autopilot på motorveier, holde seg i filen og unngå hindringer.
I tillegg gjennomfører den forbikjøringer, leter etter parkeringsplasser og både parkerer og kjører ut av parkeringsplassen av seg selv.
For å gjøre alt dette mulig, er bilen utstyrt med en rekke sensorer og kameraer som kontinuerlig overvåker trafikken og miljøet rundt bilen.
Bilen skal bygges på Volkswagens MEB plattform for elektriske biler. Skoda holdes i tømmene og får ikke lov å være den teknologiske spydspissen i VW-konsernet, men de røper litt av sine fremtidsplaner:
I 2019 skal de lansere en ladbar hybridutgave av Superb før deres første helelektriske bil følger i 2020. Fem år senere vil Skoda tilby fem elektriske modeller i forskjellige prisklasser.