-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Insignia i fire innpakninger
Opel har nå sluppet de første bildene av Insignia Country Tourer, men før de kom så langt rakk vi å presentere bilen i tre andre innpakninger.
Opel har vist Insignia i to karosseriformer så langt, Grand Sport (5-dør kombikupe) som vi allerede har rukket å prøvekjøre og Sports Tourer (stasjonsvogn).
Men vi vet at det kommer en tredje variant som kan bli bestselger i Norge, nemlig Country Tourer som vi nylig viste spionbilder av.
Bilen skal debutere på høstens bilutstilling i Frankfurt, men allerede nå er de første bildene vist av bilen under tre andre merker – Vauxhall, Buick og Holden.
Vauxhall-modellen bærer samme navn, Insignia Country Tourer, mens Holden kaller sin modell Commodore Tourer og den amerikanske utgaven heter Buick Regal TourX.
I USA lanseres modellen med en 2,0-liters bensinmotor med 250 hester (260 hk i Europa) og et dreiemoment på 400 Newtonmeter, men Vauxhall røper at den europeiske utgaven også får en nyutviklet dieselmotor, uten å gi ytterligere detaljer.
Fra Opel Norge får vi nå vite at dieselmotoren er en toliters biturbo med 210 hestekrefter og 480 Newtonmeter. Dermed må vi regne med at prisen vil ligge på rundt 600.000 kroner – en Sport Tourer med samme drivlinje koster kr 574.900.
Firehjulsdrift og automatgir er i alle tilfeller standard, og de norske versjonene vil kun leveres med øverste utstyrsnivå slik tilfellet er for de øvrige Insignia-modellene. Dermed blir det lite å krysse av for på listen over ekstrautstyr.
Blant utstyret inngår andre generasjon IntelliLux LED-lys med 16 segmenter og en spotlight som lyser opp veien hele 400 meter foran bilen. Head-up display, automatisk nødbrems, adaptiv cruis-kontroll, automatisk filholder og varsel om Rear Cross Trafic Alert inngår også.
Sammenlignet med de øvrige Insignia-modellene er Country Tourer hevet med 20 mm, den er 110 mm lengre enn 5-dørsutgaven og 20 mm lengre enn stasjonsvognen.
Blanke skliplater foran og bak samt sort dekor nederst er også spesialiteter på Country Tourer.
Europa-debuten finner sted i Frankfurt i september, og kort tid etter det er de første bilene på plass i Norge.