-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

















































































Qashqai får nye drivlinjer
Nissan er ikke til stede på Paris-utstillingen, men velger likevel å lansere nye drivlinjer til Qashqai mens utstillingen pågår.
Alliansepartner Renault er derimot på plass på utstillingen – det skulle være bare mangle om ikke de støttet opp om en bilutstilling på hjemmebane.
Og de benyttet anledningen til å presentere en oppdatert Kadjar som vi omtalte for noen dager siden. En av de viktigste endringene for Kadjars del var nye motorer, og nå finner disse også veien til Nissan Qashqai.
Det dreier seg om en 1,3-liters turbomotor som leveres i to styrkegrader – med 140 eller 160 hestekrefter. Begge kun i kombinasjon med forhjulsdrift.
Nytt er også at Qashqai for første gang kan leveres i kombinasjon med 7-trinns DCT automatkasse.
Kombinert med manuell girkasse har motorene maksimalt dreiemoment på henholdsvis 240 og 260 Newtonmeter, mens 160-hesteren i kombinasjon med DCT har 270 Nm.
Motorene er utviklet av Renault-Nissan-Mitsubishi Alliansen i samarbeid med Daimler.
De nye motorene erstatter den tidligere 1,2-literen med 115 hk som kunne kombineres med manuell eller CVT girkasse, samt 1,6-literen med 163 hk og manuell kasse.
De nye drivlinjene er ifølge Nissan bestillingsklare.