Peugeot 208: Peugeot priser elbilen - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
Peugeot priser elbilen
De mange som står på venteliste for å sikre seg en Peugeot e-208 får i dag vite prisen på bilen.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Samme dag som Peugeot e-208 debuterte på vårens bilutstilling i Genève, åpnet importør Bertel O. Steen for at interessenter kunne sette seg på venteliste. Allerede i løpet av noen små formiddagstimer hadde nærmere tusen registrert seg.

De som står på listen for å sikre seg et tidlig eksemplar av bilen har ikke kjent prisen, men i dag får de vite at bilen skal koste fra 249.580 kroner.

Dermed får de et bedre grunnlag for å beslutte om de skal hoppe av listen og få refundert beløpet de har innbetalt, eller benytte plassen til å være blant de første som får utlevert bilen når den kommer på markedet tidlig neste år.

– Vi er svært glade for å slippe denne attraktive prisen på helt nye e-208. Fabrikken har funnet en perfekt middelvei mellom motor, rekkevidde på 34 mil og pris, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.

– Bilen er dessuten pakket med morgendagens teknologi, ser helt fantastisk ut og kommer til å passe norske kunder svært godt. Dette er en modell vi kommer til å se mye av på veien i tiden som kommer, legger han til.

Peugeot e-208 er andre bil ut i en serie nye elbiler fra PSA-konsernet. Foran i køen står bare DS3 Crossback E-Tense mens Corsa e følger hakk i hæl

Ifølge Peugeot er grunnmodellen utstyrt med alt relevant utstyr. De nevner i fleng 6,6 kW om bord lader, ladekabel, inntil 100 kW hurtiglading, varmepumpe (5 kW), programmerbar lading og varme/kjøling via appen MyPeugeot.

Videre har den justerbar regenerering (inntil 20 prosent ekstra rekkevidde ved bykjøring), i-Cockpit 3D, skinnratt og sikkerhetspakke med førerassistentsystemer.

Varmepumpe er en effektiv løsning for å oppnå god kupétemperatur, samtidig som rekkevidden forringes minst mulig. Innstillinger for oppvarming kan programmeres via skjermen i bilen eller via appen MyPeugeot, uansett om den er plugget i lader eller ei.

e-208 er konstruert slik at plassen innvendig og i bagasjerommet er identisk med bensinutgaven. Batteriet har en fysisk størrelse på 220 liter og befinner seg i gulvet mellom for- og bakaksel. Det sikrer i tillegg til god plass, også en fordelaktig vektfordeling.

Batteriet har kapasitet på 50 kWt, og bilens oppgitte rekkevidde er 340 kilometer i henhold til WLTP.

Lading hjemme med veggboks tar henholdsvis 5 timer og 15 minutter (11 kW) og 8 timer (7,4 kW). I tillegg er bilen klargjort for hurtiglader på inntil 100 kW. Da lades batteriet til 80 prosent i løpet av 30 minutter.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: