Mercedes-Benz A-Klasse: Her er nye A-Klasse plug-in - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
13 bilder i galleri
Her er nye A-Klasse plug-in
Innen julens ringes inn kommer den ladbare hybridutgaven av Mercedes A-Klasse til Norge. Prisene blir attraktive.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Mercedes-Benz åpner nå for bestilling av nye A-Klasse plug-in hybrid. A 250 e har ifølge importøren et høyt utstyrsnivå allerede fra start og får en elektrisk rekkevidde på inntil 69 km.

Prisene starter på 382.000 kroner, og de første modellene er forventet til Norge i desember. Prisen er rundt 90.000 kroner lavere enn hva du må ut med for en A 250 med nogenlunne tilsvarende effekt.

– A-Klasse er en av våre viktigste modeller og den som utvilsomt har introdusert flest nye kunder til vårt merke. Med rekordlang elektrisk rekkevidde og svært attraktivt pris vil A 250 e definitivt bidra til å løfte Mercedes-Benz til nye høyder, sier Kjetil Myhre, konserndirektør i Mercedes-Benz Personbil hos Bertel O. Steen.

A 250 e har en mengde utstyr som standard i Norge. Blant høydepunktene finner man LED High Performance-lys, 8-trinns DCT automatgirkasse, ryggekamera, automatisk filholder, MBUX, preklimatisering og aluminiumsfelger.

Selvsagt fins det også en rikholdig liste med tilleggsutstyr du kan plukke fra.

Den elektriske motoren er sømløst integrert i drivlinjen og vil sammen med den firesylindrede forbrenningsmotoren gi en systemeffekt på 218 hk og et dreiemoment på 450 Nm.

Majoriteten av disse kreftene leveres umiddelbart og tar A 250 e fra 0-100 km/t på kun 6,6 sekunder. Toppfarten er på 235 km/t (140 km/t på ren batteridrift).

Det vannavkjølte batteriet har en total kapasitet på ca. 15,6 kWh, det største i en eksisterende plug-in hybrid fra Mercedes-Benz.

A 250 e kan lades med både vekselstrøm og likestrøm, der sistnevnte kun bruker 25 minutter fra 10-80 prosent. Fra en ladeboks med en effekt på 7,4 kW tar det omkring 1 time og 45 minutter fra 10-100 prosent.

For å optimalisere plassen i bagasjerommet er eksosanlegget fullstendig redesignet. Fremfor å strekke seg til enden av bilen, avsluttes det nå midt under kjøretøyet.

Drivstofftanken er integrert i installasjonsrommet for akselen, noe som gjør at batteriet kan plasseres under baksetene. Dette resulterer i minimalt tap av bagasjeromsplass sammenlignet med søstermodellene og sikrer et helt flatt gulv.

Det nye brukergrensesnittet MBUX er selvsagt på plass, med spennende funksjoner som stemmestyring og augmented reality-navigasjon.

Et nytt elektrisk program introduseres til nykommerne og gjør at forbrenningsmotoren kun starter ved kick-down. I dette programmet kan man også styre mengden regenerering via to hendler bak rattet.

Via Dynamic select-bryteren i midtkonsollen har man de tradisjonelle valgene komfort-, ECO- og Sport slik at kundene totalt sett kan velge mellom 100 prosent utslippsfri drift, hybriddrift, eller forbrenningsmodus for å spare batteri til bynære strøk.

Tekniske data
 

A 250 e

A 250 e Sedan

Systemytelse (kW/hk)

160/218

160/218

Systemmoment (Nm)

450

450

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

6,6

6,7

Toppfart (km/t)

235

240

Blandet forbruk (l/mil)

0,14-0,15

0,14

Blandet CO2-utslipp (g/km)

33-34

32-33

Total batterikapasitet (kWh)

15,6

15,6

NEDC elektrisk rekkevidde (km)

74-76

75-77

WLTP elektrisk rekkevidde (km)

60-68

61-69

Bagasjerom VDA (liter)

310

345

Hengervekt (kg)

1600

1600

Pris i kr (eks. lev.)

382.000

392.000

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: