-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kul eller stygg elbil fra Sverige?
Nå kommer svenskene med det de mener er det beste av skandinavisk design på mini-elbil.
Svenske Uniti, med røtter fra Lund-universitetet, slapp mandag priser og spesifikasjoner for den lille elbilen Uniti One. Allerede for tre år siden skrev vi om det svenske elbilhåpet.
Uniti One har plass til tre personer. De to passasjerene havner i baksetet. Med nedlagt baksete er lastekapasiteten på 760 liter.
Det hevdes at bilen har det beste fra skandinavisk design. Vel, likegyldig kan man neppe stille seg til denne kreasjonen.
Mens bilen er designet i Sverige, er det briter som har stått for ingeniørkunstene. Bilen er laget som et svar på endrede transportbehov, heter det I en melding fra Uniti.
Det er I det minste ikke mye å klage på når det gjelder batterikapasitet. Rekkevidden skal være på inntil 300 km (WLTP).
For øvrig leveres bilen med to alternative batteristørrelser. Lading fra 20 til 80 prosent skal ta 17 minutter ved hjelp av en 50 kW CCS-lader.
Uniti skriver også at bilen blir godt utstyrt i utgangspunktet, men at man kan gjøre bilen mer personlig gjennom ulike opsjoner.
Prisene i Storbritannia vil være 15.100 pund (etter 3.500 pund i subsidier fra britiske myndigheter). Det tilsvarer rundt 172.500 kroner. Ellers oppgis det en pris på 17.767 euro.
Uniti One skal i starten gjøres tilgjengelig for kjøpere i Nord-Europa. Sverige og Storbritannia blir først ut, med de første leveransene planlagt i midten av 2020.
Om den kommer til Norge og hva den eventuelt vil koste vet vi foreløpig ingenting om, men er du giret kan du sette deg på liste.