-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny bestselger fra Audi?
Audi rakk å skuffe ut over 5000 e-tron i løpet av 2019. Men i 2020 lanseres en modell som kan bli enda mer populær i Norge.
Det er ganske utrolig hvor mange el-SUV-er i høyere prissjikt som er solgt i Norge de siste årene. Tesla har hatt stor suksess med Model X, og i 2019 har Jaguar I-Pace og Audi e-tron tronet høyt på registreringsstatistikken fra OFV.
Enda importøren sier de har slitt med å skaffe nok biler ble det registrert 5377 e-tron i 2019 - de fleste i andre halvår. Det gjør den til Norges mest solgte SUV, uansett drivlinje.
Audi har allerede lansert varianter på e-tron, du får den med en mindre batteripakke, og den er lansert som Sportback. Til sommeren kommer en ny topputgave med enda mer krefter.
Men om du ikke trenger en så stor SUV som e-tron, så kan du se frem til nykommeren Q4 e-tron som Audi har lovet å presentere neste år. Vi har allerede møtt den som konsept, og den ser virkelig lovende ut.
Med 300 hester og en antydet rekkevidde på 450 kilometer vil denne kunne fungere som bil nummer én for svært mange norske familier. Legg til hurtiglading som fyller batteriene til 80 prosent på en halvtime, så skjønner du at den også er egnet til langtur med innlagt lunsjpause.
Interiøret blir et utstillingsvindu for Audis teknologiske forsprang der instrumentpanelet er erstattet av en stor skjerm og infotainment-systemet består av en enda større berøringsskjerm vinklet mot føreren.
Konseptbilen var en ren fireseter med sportsseter foran og bak, men det er grunn til å tro at produksjonsutgaven får mer tradisjonelt baksete med plass til tre.
På tross av utvendige mål mellom Q3 og Q5 vil den elektriske drivlinjen med batteripakker i gulvet gi et innvendig volum omtrent på nivå med Q5. Altså godt med plass til både passasjerer og bagasje.
Selv om Q4 e-tron skal vises i løpet av 2020 kommer den neppe på markedet før om et års tid. Det er likevel i tide til å slåss mot kommende rivaler som Tesla Model Y, Polestar 2, Ford Mustang Mach-E og alle de andre nykommerne som er ventet på markedet de neste årene.