-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Taycan i alternativ form
De mange som står på venteliste for en Taycan får snart flere valgmuligheter å forholde seg til.
Før bilen ble avduket fortalte Porsche Norge at over 3000 personer hadde meldt sin interesse ved å betale inn depositum på 20.000 kroner for å sikre seg en plass i køen.
Vi er blant de første som har kjørt bilen – les omtalen her.
Noen av interessentene ble nok skremt da prisene på Taycan Turbo og Turbo S ble presentert – henholdsvis 1,3 og 1,6 millioner norske kroner.
Men Porsche-forhandlerne fikk trolig rodd i land situasjonen da de noen uker senere kunne fortelle at man trengte jo ikke betale så mye – det kommer også en Taycan 4S med startpris på 900.000 kroner.
At Porsche lager flere varianter på samme lest er velkjent taktikk, så det var ingen stor overraskelse da de på Genève-utstillingen for to år siden avduket Mission E Cross Turismo Concept – en Shooting Brake-versjon av bilen vi i dag kjenner som Taycan.
Spionbildene viser den kommende produksjonsutgaven under testing i nordisk klima. I tillegg har vår faste illustratør, Jean Francois Hubert, skapt virkelighetstro renderinger som du får eksklusivt her på BilNorge.
Taycan Cross Turismo skal presenteres i løpet av 2020, men den er neppe på veien før om et års tid.
Som Panamera Sport Turismo er Taycan Cross Turismo et alternativ for dem som foretrekker stasjonsvogn fremfor sedan. Enten fordi den er mer praktisk, eller bare fordi de syns den ser barskere ut.
Konseptbilen vi møtte i 2018 hadde ekstra bakkeklaring og var litt høyreist, som en Allroad / Cross Country. En slik skal også ligge i planene, men i første omgang dreier det seg om en ren stasjonsvogn, eller Shooting Brake som er et yndet begrep på denne typen biler.
Regn med at Cross Turismo kommer i de samme variantene som Taycan, og med tilsvarende ytelser. Det innebærer betegnelsene 4S, Turbo og Turbo S med effekt fra 530 til 761 hestekrefter.
Så langt er det ifølge OFV kun registrert 12 nye Taycan på norske skilter – to før årsskiftet og ti på nyåret. Det betyr at du kan se den hos ditt nærmeste Porsche Center, man at kundebiler fortsatt lar vente på seg.
Det er ved Porsches hovedkvarter i Zuffenhausen Taycan bygges – vi var med på den offisielle åpningen der i september.