-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her kommer Yaris Cross
Toyota hadde planlagt å lansere sin nye kompakt-SUV på bilutstillingen i Genève. Slik gikk det som kjent ikke, men i dag er den presentert virtuelt. Vi gir deg de viktigste nyhetene.
Toyota kategoriserer nykommeren som en B-SUV, hvilket betyr at den er hakket mindre enn den eksisterende C-HR.
For å signalisere likheten med den populære Yaris får nykommeren betegnelse Yaris Cross, selvsagt med tilleggsbetegnelse Hybrid for modellen som skal selges i Norge.
Designmessig har Toyota tonet ned sine mest ekstreme uttrykk som nok har skremt en del kunder bort fra merket de siste årene.
De hevder bilen er designet for europeisk smak, og det er også på vårt kontinent den skal bygges, nemlig ved Toyota-anlegget i franske Valenciennes hvor også Yaris produseres.
Det legges opp til en årsproduksjon på 150.000 Yaris Cross, og sammen med Yaris skal den står for en tredel av Toyotas Europa-salg.
Den hybride drivlinjen, fjerde generasjon, består av en tresylindret 1,5-liter som i kombinasjon med elmotoren yter 116 hestekrefter.
Toyota oppgir et CO2-utslipp basert på WLTP-syklusen på under 120 g/km for biler med forhjulsdrift og under 135 g/km for utgaven med drift på alle fire. Det høres ikke direkte imponerende ut for en moderne hybrid.
Etter nylig lanserte Yaris blir Cross-utgaven andre modell ut på Toyotas moderne GA-B plattform.
Sammenlignet med Yaris har Yaris Cross samme akselavstand på 265 cm, men er strukket 24 cm i lengderetningen fordelt på 6 cm foran og 18 cm bak for å gi et mer romslig og fleksibelt interiør.
Bakkeklaringen er økt med 3 cm og høyde og bredde med henholdsvis 9 og 2 centimeter.
De fysiske målene er dermed 418 x 176,5 x 156 cm (LxBxH).
Selv om bilen i dag er presentert kommer den ikke på markedet før i 2021.