-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Her kommer Yaris Cross
Toyota hadde planlagt å lansere sin nye kompakt-SUV på bilutstillingen i Genève. Slik gikk det som kjent ikke, men i dag er den presentert virtuelt. Vi gir deg de viktigste nyhetene.
Toyota kategoriserer nykommeren som en B-SUV, hvilket betyr at den er hakket mindre enn den eksisterende C-HR.
For å signalisere likheten med den populære Yaris får nykommeren betegnelse Yaris Cross, selvsagt med tilleggsbetegnelse Hybrid for modellen som skal selges i Norge.
Designmessig har Toyota tonet ned sine mest ekstreme uttrykk som nok har skremt en del kunder bort fra merket de siste årene.
De hevder bilen er designet for europeisk smak, og det er også på vårt kontinent den skal bygges, nemlig ved Toyota-anlegget i franske Valenciennes hvor også Yaris produseres.
Det legges opp til en årsproduksjon på 150.000 Yaris Cross, og sammen med Yaris skal den står for en tredel av Toyotas Europa-salg.
Den hybride drivlinjen, fjerde generasjon, består av en tresylindret 1,5-liter som i kombinasjon med elmotoren yter 116 hestekrefter.
Toyota oppgir et CO2-utslipp basert på WLTP-syklusen på under 120 g/km for biler med forhjulsdrift og under 135 g/km for utgaven med drift på alle fire. Det høres ikke direkte imponerende ut for en moderne hybrid.
Etter nylig lanserte Yaris blir Cross-utgaven andre modell ut på Toyotas moderne GA-B plattform.
Sammenlignet med Yaris har Yaris Cross samme akselavstand på 265 cm, men er strukket 24 cm i lengderetningen fordelt på 6 cm foran og 18 cm bak for å gi et mer romslig og fleksibelt interiør.
Bakkeklaringen er økt med 3 cm og høyde og bredde med henholdsvis 9 og 2 centimeter.
De fysiske målene er dermed 418 x 176,5 x 156 cm (LxBxH).
Selv om bilen i dag er presentert kommer den ikke på markedet før i 2021.