-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedsfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Peugeot 208 i rallyklær
Førstkommende helg debuterer en rallybil basert på Peugeots nye 208. Som gatebilen er også rallybilen lettere enn forgjengeren.
Peugeot har en imponerende rekke med rallybiler basert på 205, 206 og 207 Dermed er det masse erfaringen som bygges inn i nykommeren 208 som skal debutere i Tour de Corse, IRC-rallyet som skal kjøres førstkommende helg.
Først ut er den ganske moderate R2-versjonen, siden vil det følge en banebil med tilsvarende spesifikasjoner, og mot slutten av året en bil som tilfredsstiller R5-kravene til FIA – bedre kjent som Super 2000-reglementet.
R2-utgaven har en 1,6-liters sugemotor som byr på 185 hester og et dreiemoment på 190 Newtonmeter. Kreftene sendes til forhjulene gjennom en 5-trinns sekvensiell girkasse.
LES: Vår prøvekjøring av nye 208
Sammenlignet med 207 er 208 lettet med ca. 40 kg, den har fått en mer moderne og raskere girkasse, og den er utstyrt med mer avanserte dempere fra Öhlins.
R2 er en populær klasse for tohjulsdrevne biler, der også Ford, Renault og Citroën tilbyr biler. Bilene skal ha en egenvekt på minimum 1030 kg, eller 1180 kg med fører og kartleser.
Peugeot tilbyr rallybilen 208 i to forskjellige kit, ett for asfalt og ett for grus, begge med en pris på €37.500 eksklusiv avgifter. Ønsker du en ferdig bygget bil får du den for €57.500.
De som kjøper en bil for grus, kan kjøpe et sett for å konvertere til asfalt, og vice versa. Ombyggingen skal være mindre krevende enn hva tilfellet er for 207.
208 R2 kan leveres fra Peugeot Sport Racing Shop fra november 2012.