-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Toyota Corolla møter Mazda 3 og Volkswagen Golf
Den ene er landets mest solgte bil i fjor, den andre blir kanskje landets mest solgte i år, den tredje lider under skifte av importorganisasjon. Alle tre har folkemotoren – 1,6-liter – under panseret.
To bestselgere, en outsider
Corolla, landets mest solgte bilmodell i 2003, er en selvskreven deltaker i et basketak mot klassens benchmark, VW Golf, som nå er aktuell i femte generasjon. Og som ferskvare er Golf igjen klar til å sikte mot toppen av salgsstatistikken, hvor den har tronet noen ganger tidligere. Mazda 3 er en frisk outsider som kan bringe Mazda oppover på statistikken igjen – hvis det ikke tar for lang tid før en ny importorganisasjon er på plass i Norge. Mazda er i støtet, og leverer nå spennende biler.
Skulle vi dømme ut fra utvendig lengde, burde Mazda 3 være en familiebil mer enn en kompaktbil. Men selv om den er en kvart meter lenger enn Corolla, har den ikke tilsvarende overtak når det gjelder plass. Kupémålene bekrefter at de tre testbilene hører hjemme i samme klasse – for eksempel er benplassen i baksetet identisk på én centimeter nær, både med en 175 cm sjåfør ved rattet og med forsetet i bakerste stilling. Golf kan imidlertid vise til ca. 50 liter større bagasjerom, hyggelig prosentregning for Volkswagen når utgangspunktet er Corollas 290 liter.
Blir Corolla landets mest solgte bil også i år? Har Golf fortsatt appell til å ta opp kampen om tronen? Kan Mazda 3 utfordre de to bestselgerne?
Følg med testlaget på tur!
LES VIDERE: