-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Peugeot 307 CC 1.6:
Oppdatert bestselger
Norges mest solgte cabriolet de siste to årene har fått ansiktsløfting.


Peugeot 307 CC
Først publisert i BIL 7 - 2006.
En etter en får Peugeots modeller den nye fronten som skal gi et mer aggressivt utseende, men den minner vel egentlig mer om en svær kjeft med behov for tannregulering.
Frontlyktene er dratt langt bakover på siden, mens baklyktene benytter moderne diodeteknikk som fortsatt ser litt uvant ut. Peugeot 307 CC har ellers fine linjer, særlig med taket nedfelt. Det er ikke lenge siden 307 CC ble lansert, men nå som Volkswagen EOS, Ford Focus CC og Opel Astra TwinTop er på vei passer det fint å oppdatere cabrioleten.
Og det er ingen grunn til at ikke den skal klare å holde stand som bestselger fremover, for det er en herlig bil. Det automatiske taket i stål er lettbetjent, det samme kan sies om pedaler, gearkasse og styring. Interiøret er friskt og elegant, og man finner seg lett til rette bak rattet i gode skinnseter (ekstrautstyr).
Kjøreegenskapene heller mot det sportslige, som kler bilen godt. Den minste motoren, 1,6- liter med 110 hk, gir ikke mye fartsressurser å snakke om, men er absolutt godkjent. Man kan pirke på sånne ting som at baksetene er i minste laget – både med tanke på benplass og takhøyde – og at bagasjerommet er lite med nedfelt tak, men 307 CC er uansett en attraktiv cabriolet som spiller på de rette strengene.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 317.900
Pris, prøvekjørt: kr. 346.000
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1587 ccm. 80 kW (110 hk) v/5800 o/min. 147 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 435,7 x 176 x 142 cm. Akselavstand: 260,5 cm. Egenvekt m/fører: 1513 kg. Tillatt totalvekt 1810 kg. Dekk: 205/55R16. Bagasjerom: 204-350 liter (VDA). Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 13,5 sek
Toppfart: 191 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,76 l/mil
CO2-utslipp: 178 g/km