-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første SUV uten bakrute?
Polestar viser Opus 4
Polestar har vist sin fjerde modell – en mellomstor SUV-coupé som blir deres hittil kjappeste. Du får den med hel eller halv effekt.
Nykommeren skal posisjoneres mellom Polestar 2 som vi kjenner godt i Norge, og den nylig lanserte stor-SUV-en Polestar 3.
Bilen skal bygges på Geelys SEA-plattform som etter hvert ligger under en rekke modeller fra Volvo-eierens varemerker. Og med en aks-tid til hundre på 3,8 sekunder ut-akselerer den selv den originale Polestar 1 med 609 hestekrefter.
Full eller halv effekt
Det gjelder om du velger versjonen Long Range Dual Motor med firehjulsdrift. Den kan skilte med 400 kW (544 hk) effekt og maks dreiemoment på 686 newtonmeter. Rekkevidden er oppgitt til anstendige 560 kilometer.
Klarer du deg med bakhjulsdrift og mindre effekt er alternativet Long Range Single Motor med nøyaktig halve effekten – 200 kW/272 hk og 343 Nm. Den bruker 7,4 sekunder på å ta seg til hundre, men gir til gjengjeld litt mer rekkevidde – oppgitt til 600 kilometer.
Begge har en batterikapasitet på 102 kWt og kan lades med inntil 22 kW AC om du har en rask nok hjemmelader, mens de sluker inntil 200 kW fra hurtiglader slik at du fyller batteriene fra 5 til 80 prosent på en halvtime.
Tett i hekken
Designmessig låner Polestar 4 elementer fra Precept Concept, inkludert manglende bakvindu. Men slapp av – sikten bakover ivaretas av kamera og skjerm, og et soltak som strekker seg i hele bilens lengde sørger for nok lys til baksetepassasjerene.
Innsiden er spartansk som i øvrige Polestar-modeller, med heldigitale instrumentskjermer og en 15,4-tommers infotainment-skjerm. Android er partner på infotainment, men du har selvsagt også tilgang til Apple CarPlay.
Bilen har en lengde på 484 centimeter over en akselavstand som mangler en millimeter på tre meter. Bredden inklusiv sidespeil er 214 cm, og den rager 154 cm over asfalten.
Polestar 4 skal bygges i Hangzhou Bay i Kina, men du får neppe se den på norske veier før et stykke inn i 2024.