-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dieselpower til 407
Peugeot har lansert en ny kraftpakke til 407. Den vil etter hvert finne veien også til andre modeller i PSA-familien.

Den nye 2,2 HDI byr på 170 hk og et maks dreiemoment på 370 Newtonmeter når den kommer til Norge i årets siste kvartal. Partikkelfilter er selvsagt standard som i øvrige dieselmotorer fra PSA Peugeot Citroën, og første modell ut med den nye kraftpakken er 407.
Motoren kombineres med en 6-trinns manuell gearkasse, og på tross av solide krefter er snittforbruket på beskjedne 0,61 liter på mila. Allerede ved 1.500 omdreininger er maks dreiemoment til stede takket være bruk av to turboer – den ene jobber ved lave turtall mens den andre slår inn i området mellom 2.600 og 3.200 omdreininger.
Sammenlignet med forrige generasjon 2.2 HDI er høyden på motoren redusert med 40 mm. Det har Peugeot utnyttet for å gi større fotgjengersikkerhet ved å øke avstanden mellom panser og motorblokk. Førere og passasjerer vil nok også sette pris på at støyen er redusert med 3 dB.
Prisene er foreløpig ikke fastlagt, men Peugeot Norge antyder at en 407 SW vil koste ca kr 450.000.