-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Dieselpower til 407
Peugeot har lansert en ny kraftpakke til 407. Den vil etter hvert finne veien også til andre modeller i PSA-familien.
![Dieselpower til 407](https://image.bilnorge.no/594979.webp?imageId=594979&width=960&height=710&format=jpg)
Den nye 2,2 HDI byr på 170 hk og et maks dreiemoment på 370 Newtonmeter når den kommer til Norge i årets siste kvartal. Partikkelfilter er selvsagt standard som i øvrige dieselmotorer fra PSA Peugeot Citroën, og første modell ut med den nye kraftpakken er 407.
Motoren kombineres med en 6-trinns manuell gearkasse, og på tross av solide krefter er snittforbruket på beskjedne 0,61 liter på mila. Allerede ved 1.500 omdreininger er maks dreiemoment til stede takket være bruk av to turboer – den ene jobber ved lave turtall mens den andre slår inn i området mellom 2.600 og 3.200 omdreininger.
Sammenlignet med forrige generasjon 2.2 HDI er høyden på motoren redusert med 40 mm. Det har Peugeot utnyttet for å gi større fotgjengersikkerhet ved å øke avstanden mellom panser og motorblokk. Førere og passasjerer vil nok også sette pris på at støyen er redusert med 3 dB.
Prisene er foreløpig ikke fastlagt, men Peugeot Norge antyder at en 407 SW vil koste ca kr 450.000.