-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spionbilder
Denne kan bli et vanlig syn på norske veier
Her er de første bilder av BMW i5. Bilen skal lanseres som sedan i løpet av 2023 og kan bli en hit blant norske familier og firmabilbrukere når den etter hvert også kommer som stasjonsvogn.
En ny generasjon BMW 5-serie er under utvikling, og mest interessant sett med norske øyne er at den for første gang skal tilbys som elbil, i begge karosseriformer, sedan og stasjonsvogn som i BMW-vokabularet heter Touring.
Selvsagt skal den fortsatt også tilbys med bensin- og dieselmotorer og som ladbar hybrid, men det er liten tvil om at det norske BMW-forhandlere gleder seg mest til er elbilen.
I motsetning til erkerivalene Mercedes og Audi (VW-gruppen) benytter BMW samme plattform for både fossile drivlinjer og elbiler, uten at dette går på bekostning av rekkevidde.
Den nye i5 vil ha det meste til felles med utgaven med fossile drivlinjer, men vi ser prototypen på bildene har en lukket grill siden den ikke trenger like store luftinntak som en fossilbil. Dessuten mangler den eksosrør.
Sidespeilene på testbilen har en aerodynamisk design, tilsvarende den som benyttes av BMW M, og det kan antyde at dette er en M-utgave, tilsvarende i4 M60 og iX M60.
Det er ikke kjent hvilke spesifikasjoner en i5 vil få, men i4 benytter en batteripakke på 80,7 kWt og i7 har en kapasitet på 101,7 kWt. I begge tilfeller gir dette rekkevidde på rundt 60 mil og maks ladefart på 200 kW. Vi kan nok regne med noe tilsvarende i i5.
Neste generasjon M5 kommer som ladbar hybrid med tilsvarende drivlinje som BMW XM, og det er godt mulig at M5 også vil tilbys i Touring-utgave nå som M3 har gått opp det sporet.
I en topp-spesifisert i5 M kan det være aktuelt å benytte hele fire elmotorer – noe BMW M-ingeniørene holder på å teste ut.
Regn med at bilen er på veien i løpet av 2023 som sedan mens Touring følger i 2024. Bla deg gjennom bildegalleriet.