-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Hyundai, kun for Kina
Med nesten 600.000 solgte biler i fjor, er Hyundai en massiv medspiller på det kinesiske nybilmarkedet. Nå kommer Verna, eksklusivt for Kina.
Egentlig er det feil å si at Hyundais nye Verna er eksklusiv for Kina. Den er faktisk enda mer eksklusiv enn som så.
Verna er nemlig spesialberegnet for de store kinesiske byene. Ute på bygda skal de fremdeles selge den gamle Accent. Dette er en posisjonering vi ikke så ofte har sett utført i praksis.
Verna er basert på Accent, 434 cm lang er 30 cm lenger enn slik vi kjente gamle Accent for tre år siden. Men 1,4-liters motor og 5-trinns manuell eller 4-trinns automat, er komponenter vi kjenner.
Dette er en bil som i stor grad er designet i Kina, den skal bygges i Kina der Hyundai har et joint venture med Beijing Auto. Av de 150 underleverandørene som er involvert i dette produktet, kommer 50 fra Kina.
I fjor solgte Hyundai litt over 570.000 biler der. I år er målet 670.000 – og dermed regner koreanerne med at Kina tar førsteplassen fra Korea som fabrikkens største personbilmarked.
Dette skal øke videre, i 2012 har de en ny fabrikk oppe, Hyundais tredje i Kina, og den skal få en kapasitet på 300.000 enheter årlig.
Bilen står på Beijing-utstillingen ut denne uken, og vil komme i storbyutsalgene kort tid etter at produksjonen starter i juli.