-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Hyundai, kun for Kina
Med nesten 600.000 solgte biler i fjor, er Hyundai en massiv medspiller på det kinesiske nybilmarkedet. Nå kommer Verna, eksklusivt for Kina.
Egentlig er det feil å si at Hyundais nye Verna er eksklusiv for Kina. Den er faktisk enda mer eksklusiv enn som så.
Verna er nemlig spesialberegnet for de store kinesiske byene. Ute på bygda skal de fremdeles selge den gamle Accent. Dette er en posisjonering vi ikke så ofte har sett utført i praksis.
Verna er basert på Accent, 434 cm lang er 30 cm lenger enn slik vi kjente gamle Accent for tre år siden. Men 1,4-liters motor og 5-trinns manuell eller 4-trinns automat, er komponenter vi kjenner.
Dette er en bil som i stor grad er designet i Kina, den skal bygges i Kina der Hyundai har et joint venture med Beijing Auto. Av de 150 underleverandørene som er involvert i dette produktet, kommer 50 fra Kina.
I fjor solgte Hyundai litt over 570.000 biler der. I år er målet 670.000 – og dermed regner koreanerne med at Kina tar førsteplassen fra Korea som fabrikkens største personbilmarked.
Dette skal øke videre, i 2012 har de en ny fabrikk oppe, Hyundais tredje i Kina, og den skal få en kapasitet på 300.000 enheter årlig.
Bilen står på Beijing-utstillingen ut denne uken, og vil komme i storbyutsalgene kort tid etter at produksjonen starter i juli.