Alfa Romeo Brera J5 3.2C
Alfa Romeo Brera J5 3.2C

Mer sporty

Med Q-Tronic og kompressor bør nydelige Alfa Romeo Brera snart tas på alvor som en sportsbil også.

Publisert Sist oppdatert

Fra posørvogn til sportbil

Alfa Romeo Brera er en nydelig bil. Punktum. Med andre ord, den betraktes kanskje mer som en posørvogn enn en seriøs sportsbil. De siste tilleggene fra Autodelta bør endre på den oppfatningen.

J5 3.2C heter utgaven for den lukkede modellen. Bytt ut 5-tallet med et 6-tall, så har du betegnelsen for cabriolet-utgaven.

Q-tronic og kompressor

Her er det Alfa Romeos Q-Tronic girkasse som står i sentrum. 6-trinns transmisjon som kan brukes både som komplett automat eller som en klikk-klakk kasse der man går opp og ned gjennom girene kjappere og mer elegant enn Kjell Bekkelund spilte skalaen.

Når man så legger på kompressorpakken og får en helt ny motorstyreenhet med en mapping som er helt tilpasset den nye drivlinjen er vi plutselig over i en annen verden.

Vinter og Sport

Vi sitter igjen med 352 hk og 435 Nm, med 260 km/t innenfor grei rekkevidde og muligheter for å hilse på 100 km/t i løpet av 5,3 sekunder.

Systemet er spesielt tilpasset Norge, transmisjonen har i tillegg til den obligatoriske ”Sport”-modusen også mulighet for å velge inn ”Vinter”.

Powered by Labrador CMS