-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
159 til Norge i november – Mange nye Fiat på gang
BilNorge.no er i – av alle steder – BMW-land og prøvekjører den nye Alfa Romeo 159. Nå tar italienerne virkelig sikte på den tyske overklassen.
OPPDATERT MED NYE BILDER 15/9-2005.
Den nye Alfa Romeoen er overlegen toppmodellene i D-segmentet på alle områder. Det var i hvert fall budskapet vi fikk på gårsdagens pressekonferanse der den nye Alfa sjefen, Karl Heinz Kalbfeld, var så selvsikker og klar der han viste den ene sammenlikningsgrafen etter den andre, på stivhet og utslipp og bremsestrekninger og vakker motorlyd og mange andre viktige egenskaper, at jeg er fristet til å tro ham. Spesielt etter dagens korte prøvekjøringer.
Førsteinntrykkene er komfort, støysvakhet, glimrende førerplass, de hjelpemidler man forventer i en slik bil og et distinkt utseende. Kjøregenskaper, styring og alt det dynamiske er nesten ikke noe vits i å nevne – det har aldri vært Alfa Romeos utpregede svakhet.
Men når Kalbfeld lar sine medarbeidere bestige scenen og behandle det ene spesialområdet etter det andre i en slik grad at pressekonferansen varer i over en time, og så å si ikke har innslag av levende bilder, tyder ting på at det er en ny Alfa-organisasjon vi møter.
Her er verken enorme utringninger på vertinnene lenger, eller lefling med tabloide tendenser. Grundig, gjennomført og selvsikker, akkurat som Kalbfell var da han var styremedlem på topp hos BMW, med – nå og da – ansvar for Rolls-Royce. At han sa ja til toppjobben hos Alfa tyder i seg selv på at han så muligheter der som nå er i ferd med å bli realisert. At han legger sin første introduksjon til Munchen, der han har hatt sitt hovedkvarter i så mange år, tyder også på en imponerende vilje til å ta en eller annen tyr ved et eller annet horn.
Prisen på den nye modellen blir nok ikke klar før etter ferien, men litt mer om modellutvalg og datoer kan du lese i nummer 9 av BIL som er ute i begynnelsen av juli.
Mye nytt fra Fiat
Vi kan imidlertid tilføye at det nå er bestemt at Panda 4x4 skal importeres til Norge. Den kommer i September, og skal koste 185.000 kroner. Fiat Doblo kommer med 1,3 JTD-motor (diesel) i august, mens det kommer en faceliftet Doblo i første kvartal 2006. Det jobbes med Croma – men ikke før den kan selges til godt under 300.000 er den aktuell for Norge. Ny Punto lanseres 1. kvartal neste år, den er nok også aktuell for Norge, og en Fiat/Suzuki SUV er også klar neste år.
Etter at 159 er kommet med flere motorer og gearkasser enn de som presenteres i førsteutvalget, kan vi vente praktfulle Brera i 2. kvartal neste år.
Det er helt tydelig at ting begynner å skje i forholdet Fiat/Alfa og Norge igjen.