![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() To Minier, Den nye fra Oxford Bare så det er helt klart: BMW slipper ikke sitt engelske eventyr helt. For det første skal de i gang med "Prosjekt Bank" om to år. For det andre skal BMW bygge den nye Minien. |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021). |
![]() |
|||||||||||||||||
"Prosjekt Bank" er en egen historie. BMW leide et gammelt banklokale midt i London sentrum, dit satte de en kjerne designere og ingeniører som har jobbet med den nye Rolls Royce. Som kjent blir dette navnet BMWs eiendom om noen år, og da må de ha en bil å legge rundt navnet. Den er snart klar.
Dessuten har altså ikke BMW solgt det meget omtalte New Mini-prosjektet. Det er nesten helt klart nå, og plutselig ble det siste uke ganske åpenbart for de fleste hvorfor bilen ikke ble vist, som egentlig bestemt, på Geneve-utstillingen. BMW visste noe ingen andre enn Jon Moulton visste. Minien skal bygges på en ganske moderne fabrikk i Oxford, og får, som opprinnelig planlagt, motorer fra Chryslers Mexikanske fabrikk. Debut på Brum-utstillingen i oktober. Hvorfor det skal gå så bra, når en av hovedårsakene til Rover-problemene i første rekke var høy pundkurs, har imidlertid ikke BMW forklart enda. Av Jon Winding-Sørensen
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||