-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vårt valg: Kia Sportage

- Innledning
Kia Sportage har litt høyere pris, men korrigert for utstyrsnivå koster de to bilene omtrent det samme. Sånn sett kan vi si at smak og behag avgjør hvilken du velger.
Det er imidlertid noen vesentlige punkter som skiller bilene, nemlig motor og chassis.
Ingen av bilene utmerker seg når det gjelder kjøreegenskaper, men Sportage er likevel best på dette punktet.
Korando er både mer stump i bevegelsene og stusser og vagger mer på dårlig vei.
Den store forskjellen i poengsum er også et bilde på at SsangYong fortsatt har et stykke å gå. At Giugiaro har gitt bilen form, gir også forventninger om at innholdet ligger på samme nivå. De forventningene blir ikke innfridd.
Kia Sportage er duellens vinner, med en solid knockout-seier.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testvurdering og poeng Kia Sportage
- Testvurdering og poeng SsangYong Korando