Peugeot RCZ: Friskere og sprekere RCZ coupé - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
45 bilder i galleri
Friskere og sprekere RCZ coupé
Selv om den bare er tre år gammel, og fortsatt vekker oppsikt i trafikken, velger Peugeot nå å sprite opp utseendet på lille RCZ.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Modellen står i Paris med ny optikk, men under panseret sitter fortsatt de samme motorene. Det betyr to alternative 1,6-liters bensinmotorer, en med 156 hk og en med 200 hk. De som foretrekker diesel får tilbud om en 2,0 HDi med 163 hk.

At RCZ er en nisjebil, leser vi ut av OFV-statistikken. Hittil i år er det registrert 21 nye eksemplarer mens det i hele fjor ble registrert 66. Dermed blir den ikke noe vanlig syn på norske veier.

Det er primært i fronten vi finner endringene. Den er mer sportslig og dynamisk for å gi bedre balanse med de brede skjermbuene bak og det spesielt utformede taket med «double bubble».

Skreddersøm
Grillen har fått to blanke striper i silkematt finish. Under denne sitter lave luftinntak, med LED-innslag på sidene, formet som klor fra dyreklør.

Større utvalg av tilleggsutstyr gir kundene større muligheter for å skreddersy sin RCZ. For eksempel kan man få en helsort grill, tre forskjellige farger på taket samt ti forskjellige felgtyper.

En Black Pack gir sorte bremsecalipere og utvendige speilhus mens Sports Pack, som er standard i kombinasjon med Sport og GT-utgavene med THP 200-motor, har et lite sportsratt, kortere girspak og et lydanlegg som «foredler» motorlyden.

Enda hottere
Peugeot lekker også litt om fremtiden når de avduker sin RCZ R Concept. Den er utført i sort og kobber, som superbilen Onyx og en scooter du snart skal få stifte bekjentskap med.

I konseptbilen er 1,6-liters THP-motoren trimmet opp til hele 260 hestekrefter, og er ifølge Peugeot deres kraftigste produksjonsmodell noensinne – 160 hester per liter høres utvilsomt morsomt ut.

Den ferdige modellen kommer på markedet mot slutten av 2013, og på tross av ytelsene antyder Peugeot et CO2-utslipp på rundt 155 g/km. Slett ikke ille.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: