-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Morgan - styrer gjennom trøblete tider
I nydelige Malvern har Morgan bygget biler i over hundre år. Hvordan har de klart å overleve to verdenskriger, depresjonen, oljekrisa og finanskrisen?
- Det er stor uro i den europeiske bilindustrien for tiden, sier Charles Morgan, direktør hos Morgan.
Til tross for de store utfordringene i europeisk bilindustri, ser de britiske merkene ut til å holde seg bra. Men ingen av de store merkene er britisk-eide lenger. Amerikanske, kinesiske, indiske og tyske eiere har kontrollen på dem.
Så hva da med det merket som står igjen som hel-britisk? Et selskap som har sett opp- og nedturer i over hundre år, og som har navigert seg gjennom alle problemene?
Denne dokumentaren lar Charles Morgan og Vince Wanklin, en karosseribygger med 38 års erfaring hos Morgan, fortelle hvordan firmaet har overlevd alle disse årene.
Wanklin forteller hvordan han fikk jobb hos Morgan, til tross for at Peter Morgan, som den gang styrte Morgan, holdt på å gi ham opp når Wanklin ikke hadde førerkort. Han forteller også hvordan arbeiderne i fabrikken merket den pågående finanskrisa.
Charles Morgan forteller oss om samholdet og livsstilen rundt Morgan-bilene, hvordan de fortsatt bygger biler med tradisjonelt håndtverk kombinert med moderne teknologi og hvordan fremtiden ser ut for Morgan.
Dokumentaren har kjørebilder av en Morgan Aero Supersports kjørende gjennom åssidene i Malvern, og selvsagt mye video fra fabrikken. Interiørmontering, karosseri, sluttmontering og noen av de gamle modellene de har utstilt på fabrikken.
Videoen er også tilgjengelig i 1080-oppløsning.
Manus, regi og stemme:
Odd Erik Skavold Lystad
Kamera:
Huw Hawkins
Odd Erik Skavold Lystad
Musikk:
Paulo Ferreira: "Soulflight 2"