Harley dropper akustisk - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
14 bilder i galleri
Harley dropper akustisk
Mange kommentatorer har sammenliknet dette med at Bob Dylan gikk over til elgitar i 60-årene. 50 år etter viser Harley-Davidson sin første elsykkel.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Bildene tyder på at Harley-Davidson mener alvor. For dette ser ut som en gjennomarbeidet konstruksjon. Tekniske detaljer kjenner vi riktignok ikke, men på designarbeidet ser man at selv de minste detaljer er skikkelig gjennomarbeidet.

Slik jobber man ikke med et venstrehåndsprosjekt.

Navnet på sykkelen er Livewire, og her er en iøynefallende V-Twin og kromma piper erstattet av noe truende svart. Terminator-stil.

Hardcore
Sikkert smart av Harley, de sier klart fra at selv om de kanskje begynner å tenke elektrisk, betyr ikke det at de er blitt noen «softies». Dette skal åpenbart ikke kjøres med fotformsko og med blomsterkranser i håret.

Harley selv sier at dette er et opplegg for å teste kundenes reaksjon. Sykkelen skal på turne tvers gjennom USA denne sommeren. 30 forhandlere langs Route 66 skal få besøk, og skal vise frem den nye maskinen. Noen heldige, utvalgte skal sågar få prøvekjøre den.

Neste år skal det hele gjøres oversjøisk, også Europa skal få besøk av den nye tankegangen.

La oss bare håpe at de innen den tiden har klart å innfri et av de viktige løftene: utstyre sykkelen med et skikkelig soundtrack. På teaser-videoene hører vi bare den enerverende hviningen som vi forbinder med elektriske motorer.

Naken
Det vi foreløpig ser av den nye sykkelen er en naken-oppskrift, der rammen har fått en dekorativ funksjon (i tillegg til alt det nyttige den gjør) slik at det er den du får direkte øyekontakt med.

Ikke noen kåpe, futuristisk frontlykt, og en sete/bakhjulsform som er mer Buell enn klassisk Hog. Svingarmen bak er to-armet og ser ut som den passer på et bredt remtrekk. Og dypt der nede ligger elmotoren, delvis synlig, i en polert motorkasse.

Røde detaljer er med på å gjøre det hele enda litt skumlere.

(saken fortsetter)

Lover rå aks
Vi blir lovet en unik kjøreopplevelse, «tire-shredding» akselerasjon og en lyd som det ikke går an å ta feil av. «Tenk jet-jagere på et hangarskip» sier Mark-Hans Richer, H-D visepresident med ansvar for marketing.

«Å beholde et miljø som gir rett til fri og uhemmet kjøring er viktig for oss», legger Matt Levatich til. Han er president og COO for produsenten. «Det har vi jobbet for i 111 år nå, og denne sykkelen er et bidrag til at vi kan fortsette med det i minst 111 år til».

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: