-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt beist for ny president
Med halve nasjonen mot seg er det viktig at Donald Trump kan ferdes trygt når han overtar makten i januar. Her er beistet han får til rådighet.
The Beast er betegnelsen som brukes på dagens presidentbil i USA, og kanskje velger Donald Trump å bruke samme betegnelse selv om han får en splitter ny bil til innsettelsen 20. januar.
Bilen(e) Obama har benyttet var nye til hans innsettelse i 2009, og GM har holdt på nesten to år med å utvikle etterfølgeren som her er knipset i hemmelige omgivelser – godt kamuflert.
Da Obama besøkte Oslo for å motta Nobels fredspris i 2009, hadde han med seg flere eksemplarer av The Beast. I den forbindelse skrev kollega Trygve Larsen en flott artikkel om de amerikanske presidentbilenes historie som du kan lese her.
Vi har ingen detaljer om den nye presidentbilen, og det får vi neppe heller når den debuterer i det offentlige rom. Men vi vet at den skal brandes som en Cadillac – et merke som har lange tradisjoner med å levere presidentbiler.
Men selv om bilen får et ansikt som en moderne Cadillac XT5 eller CT6, er det lite Cadillac under skalet. Bilen er basert på en GM truck-plattform.
Og selv om utseendet blir modernisert, blir innmaten ganske lik på den utgående modellen med 2+3+2 seteløsning, tung pansring og en rekke sikkerhetsløsninger om bord.
Kanskje får den et adaptivt chassis – det har visstnok vært et savn på forgjengeren som sies å være nærmest blottet for kjøreegenskaper.
Bilen har en egenvekt på mellom syv og ti tonn og skal kunne motstå rakettangrep og tunge missiler.
Prislappen på en bil er anslått til 1,5 millioner dollar, men det begrensede antallet som tillates solgt er neppe nok til å dekke GMs utviklingskostnader som skal beløpe seg til drøye 15 millioner dollar. Men prestisjen bak en slik leveranse er nok verd sin vekt i gull.