Citroën : Første glimt av C3 Aircross - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
34 bilder i galleri
Første glimt av C3 Aircross
Citroën lanserer sin andre nye SUV i løpet av kort tid. Nå er det Juke og dens kumpaner som skal utfordres.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Vi fikk et hint om denne modellen gjennom C-Aircross – konseptbilen Citroën viste på bilutstillingen i Genève i mars.

I april dukket C5 Aircross opp i Shanghai, og nå er altså turen kommet til lillebror C3 Aircross som ble avduket i Paris i dag.

Med en lengde på 415 cm, en bredde på 176 cm og en høyde på 164 cm over en akselavstand på 260 cm befinner vi oss i det såkalte B-segmentet blant SUV-ene.

Sammenlignet med den norske bestselgeren i klassen, Mazda CX-3, er den nye franskmannen 12 cm kortere, like bred og 11 cm høyere. Det vil gi et klarere off-road enn Mazdas, uttrykk som forsterkes av skliplater og takrails.

På tross av et beskjedent fotavtrykk har Citroën fått plass til et bagasjerom på 410 liter med setene på plass. Baksetene er individuelt justerbare i lengderetningen, og i fremre posisjon gir de et bagasjerom på 520 liter.

Når du skal frakte hjem det flatpakkede skapet fra Ikea legger du ned forsetet slik at du får en lastelengde på hele 2,40 meter.

Det er kult at Citroën igjen tør skille seg fra den grå massen gjennom unik design slik vi de siste årene har opplevd med blant annet Cactus, nye C3 og nå de to SUV-ene, C3 og C5 Aircross.

(artikkelen fortsetter)

Om du ønsker din egen vri på bilen er mulighetene mange. Citroën tilbyr 90 fargekombinasjoner på eksteriør, inkludert fire takfarger for to-tonede modeller og fire fargepyntepakker, samt fem designpakker for interiøret.

Citroën omtaler C3 Aircross som smidig i bytrafikk og klar for naturopplevelser gjennom Grip Control og Hill Descent Assist. Alt du ønsker av sikkerhets- og komfortsystemer er tilgjengelig.

Bensinmotorer på 130, 110 og 82 hester står på programmet, sammen med dieselalternativer på 120 og 100 hk. Ikke et ord om hybrid eller ren eldrift i denne omgangen.

Etter planen finner norsk lansering sted til høsten.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: