-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
NIO lanserer sin andre SUV
Det går unna hos kinesiske NIO. Nå lanserer de sin endre SUV – ES6 blir en direkte utfordrer til BMWs kommende iX3.
De har sitt eget Formel E-team, de har satt elbilrekorder både på Nordsløyfa og på Circuit og the Americas, og de har allerede en 7-seters el-SUV i produksjon.
Les også: Rekord-elbil fra Kina
Nå har NIO lansert nok en modell på hjemmemarkedet. Salget er allerede i gang, og de første kundene får sine biler til sommeren.
ES6 heter modellen som er lillebror til ES8. Men direkte liten er den ikke med en lengde på 485 cm, en bredde på 197 cm og en høyde på 177 cm over en akselavstand på hele 290 centimeter.
NIO antyder en rekkevidde på inntil 510 kilometer (etter den utgåtte NEDC målemetoden) med den største batteripakken (84 kWt).
Krefter mangler det heller ikke på – med elmotorer på begge aksler varter den opp med til sammen 544 hester (400 kW) og et dreiemoment på 725 Newtonmeter.
Det skal holde til en 0-100-tid på 4,7 sekunder, men NIO er minst like stolte av å presentere stoppegenskapene: 100 km/t til 0 på 33,9 meter. Det er heller ikke noe å utsette på den potensielle toppfarten som er oppgitt til 200 km/t.
Bilen er bygget med en kombinasjon av aluminium og karbonfiber for å oppnå en sterk struktur i kombinasjon med lavest mulig vekt.
ES6 har aktivt chassis, adaptive firehjulsdrift, Brembo bremser med elektronisk assistert servo og leveres med Pirelli P Zero dekk. Som tilleggsutstyr kan den leveres med luftfjæring.
Bilen er proppet med elektroniske hjelpemidler, som automatisk nødbrems, radar-assistert cruise-kontroll med trafikk-kork-assistanse, filskift- og blindsonevarsel samt parkeringssensorer.
NIO har til hensikt å utvide tilbudet av elektroniske hjelpemidler på sikt, og disse kan da lastes ned til bilen etter hvert som de blir tilgjengelige. Hallo Tesla! Hardware er allerede på plass i bilen, men en del av programvaren er under utvikling.
Innendørs finner man et digitalt instrumentpanel, en stor 11,3-tommers infotainment-skjerm, sportsratt og NIOs system for kunstig intelligens, kalt NOMI, som styrer en rekke av bilens funksjoner.
I Kina er NIO ES6 priset fra 460.000 til 510.000 norske kroner, avhengig av utstyrsnivå, og før eventuelle elbil refusjoner.