-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Finale i gult
Det nærmer seg siste vers for dagens Mercedes SLC. Da må man selvsagt produsere en Final Edition for å skape litt liv og røre.
Mercedes banet vei for noe nytt da de lanserte SLK i 1996 – en cabriolet med automatisk hardtop som kunne nytes hele året, åpen eller lukket. Flere har gjennom årene fulgt den samme oppskriften med mer eller mindre suksess.
Da SLK debuterte for 23 år siden het lanseringsfargen Yellowstone, så det er langt fra tilfeldig at spesialutgaven har en farge som ligger i nærheten – Sun Yellow heter denne.
Dagens modell kom på markedet i 2011 og fikk en facelift i 2016, så den nærmer seg ubønnhørlig siste vers. Og da er det jo greit å gå ut med flagget til topps.
Det fins forresten alternativer for dem som ikke er overvettes begeistret for gule biler også, ulike varianter av sort, grått og hvitt. En rekke detaljer, som er eksklusive for Final Edition, er tilpasset hvilken lakkfarge du velger på bilen og fungerer som stilige kontraster.
I kombinasjon med gult eller en av de to hvite lakkvariantene er nedre del av fronten og hekken lakkert sort, mens disse partiene på mørke biler er sølvfargede. Dørhåndtak og speilhus er i sort høyglans. De 5-ekede 18-tommerne har også sorte innslag.
Spesialutgaven er basert på AMG Line som inkluderer AMG støtfangere i begge ender, sports-chassis med 10 mm senking, så vel som et bremsesystem med perforerte skiver og calipere med Mercedes-Benz logo på forakselen.
Innendørs er det totonet nappaskinn i sort/sølv med grå sømmer på blant annet sportsseter og dørpaneler. Gråfargen går igjen på setebeltene. Dekorelementene på instrumentpanelet og midtkonsollen har aluminium-finish.
Blant standardutstyret i spesialutgaven inngår sorte matter, Airscarf nakkevarmer, varmeseter, og en minnepakke for seter, rattstamme og utvendige speilhus.
SLC Final Edition leveres med fire motoriseringer. Her er de viktigste dataene.
1 målt etter NEDC; 2 i parentes: automat; 3 Veil. pris i Tyskland inkl. moms
SLC 180 | SLC 200 | SLC 300 | AMG SLC 43 | |
Ant. sylindre / arrangement | 4/in-line | 4/in-line | 4/in-line | 6/V |
Slagvolum (ccm) | 1595 | 1991 | 1991 | 2996 |
Maks effekt (kW/hk) | 115/156 | 135/184 | 180/245 | 287/390 |
Maks dreiemoment (Nm) | 250 | 300 | 370 | 520 |
Aks. 0-100 km/t (sek.)² | 7,9 (8,1) | 7,0 (6,9) | - (5,8) | - (4,7) |
Toppfart (km/t)² | 226 (223) | 240 (237) | - (250) | - (250) |
Snittforbruk (l/mil)1,2 | 0,63 | 0,67 | 0,70 | 0,81 |
Snitt CO2-utslipp (g/km)1,2 | 144 | 153 | 161 | 185 |
Pris fra3 | €41,536.95 | €46,534.95 | €52,633.70 | €65,045.40 |