-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny favoritt i oransje
Mazda er flinke til å markere jubileer. Nå er MX-5 30 år, og det markeres med en spesialutgave i frisk farge og begrenset opplag.
For meg er Mazda MX-5 selve essensen av kjøreglede. Motoren fremme, drift på bakhjulene, direkte styring og en motor som er sterk nok til å få frem smilet når du sitter bak rattet i den rundt 1000 kg lette bilen med himmelen som tak.
Modellen debuterte på Chicago Motor Show i 1989, og 30 år senere sto den nye jubileumsutgaven på samme arena. En spesialutgave i knall oransje, du får den både som roadster og som RF med avtakbar hardtop, og den skal bygges i et begrenset opplag på 3000, behørig nummerert.
Les: Vår prøvekjøring av Mazda MX-5
Jeg hadde en minnerik opplevelse sammen med Mazda da vi markerte 20-årsjubileet med baneracing i Italia.
Tidligere jubileumsutgaver har solgt bra i Norge, så det er grunn til å forvente ny suksess når denne modellen er på plass.
Som kontrast til den eksklusive lakkfargen, Racing Orange, har den detaljer i sort pianolakk. Du finner det på A-stolpene, speilhusene, hodestøttene og taket på RF-utgaven.
De 17-tommers felgene lakkert i «gun metal» er spesialdesignet av Mazda i samarbeid med felgprodusenten Rays eksklusivt for denne modellen, inspirert av felgene som benyttes av MX-5 cupracere.
Eksteriørfargene gjenspeiles i interiøret, men her er sort dominanten mens oransje innslag frisker opp.
Bilen er utstyrt med sportsseter fra Recaro, Bilstein dempere, mens Brembo (foran) og Nissin (bak) sørger for stoppegenskapene – fiffet opp med oransje calipere.
Men utstyrslisten stopper ikke der – jubileumsutgaven er også utstyrt med et Bose lydanlegg med ni bøyttalere, inkludert to i hver hodestøtte.
Bilene har 2,0-liters motor i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse. 184 hestekrefter og et dreiemoment på 205 Newtonmeter, kombinert med en egenvekt på 1045 kg, tar deg til hundre på 6,5 sekunder og videre til en toppfart på 219 km/t.
Spesialmodellen er priset og klar for salg, og den første bilen er registrert på norske skilter, så det er bare kontakte din Mazda-forhandler snarest mulig. Som roadster koster den kr 433.500 mens du må ut med 457.500 kroner for RF-utgaven.
Men ikke drøy for lenge, PR-sjef Petter Chr. Grüner Brinch melder om stor pågang:
– Totalt får vi 25 eksemplarer til Norge, av de 3.000 som bygges. Som vanlig når det gjelder spesialutgaver av MX-5 har responsen har vært veldig god. Ved seneste status hadde vi skrevet kontrakt på 20 stykker, sier han.
Dermed er det bare fem tilbake å slåss om.