-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Frem fra glemselen
Karma er en bil som på mange måter har sklidd i bakgrunnen etter at kineserne overtok for fem års tid siden. Nå hadde de bestemt seg for å vise seg frem, på utstillingen i Genève.
Det ble bomtur, selv om de hadde jo åpenbart vært der – enkelte av bildene de har lagt i fotoalbumet sitt er tatt med kjente Genève-attraksjoner som kulisser.
Men de har jo et visst nærvær i Europa igjen da. Med egne forretninger nær Valencia, i Paris og Hilversum og en rett utenfor Stockholm – og flere skal det bli, lover de.
To biler skulle de deltatt med, begge plug-in utgaver. Den opprinnelige Revero, og den nye Revero GT som er den som selges i USA nå.
Nå har jeg litt problemer med å skjønne hva den opprinnelige Revero har her å gjøre. Det er jo den egentlige Henrik Fisker-modellen med en firesylindret turbomotor som har et mindre batteri og kortere rekkevidde enn GT.
Revero GT ble utnevnt til årets grønne luksusbil for 2020 (hvordan kommer de på alle disse prisene?).
Den drives av BMWs elegante tresylindrede motor fra i8 (i stedet for GMs 2-liters firer) som også leverer strøm til batterier. Rekkevidde på bare strøm er oppunder 100 km, men med bensinmotoren til hjelp er vi oppe på 530 km.
Dessuten er det to elmotorer, en for hvert bakhjul med all den elektroniske styringen av momentet du kan ønske deg. Til sammen byr systemet på 400 kW (544 hk) og 746 Nm og en toppfart på 201 km/t. Vekten er på 2291 kg – det er 159 kg mindre enn Rovero.
Så er det visst også skjedd en del endringer både på eksteriør og interiør, men Karma er en av de bilene jeg aldri har likt utseendet på og på bilder ser det ut som forbedringene bare er endringer, så dermed er jeg vel like interessert.
Hvor det ble av karosseriet som Pininfarina lagde for dem i fjor aner jeg ikke, det virker ikke som om de hadde tenkt å vise fem den. (Kanskje Pininfarina ville hatt den på sin stand.)
Og det siste jeg måtte få oppklart er hvorfor de ikke også tok med seg GTS-versjonen med 536 helektriske hestekrefter. Den skal jo i salg i California neste måned.
Jeg hadde ikke hatt noe imot å få tatt en titt på SC1 og SC2 prototypene heller, men de ville vel ikke rote bort Europa-returen sin med altfor mye som var irrelevant.