-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sporty Cayenne Coupé
Porsche er ute og tester en ny utgave av Cayenne Coupé. I Norge vil den bli en nisjemodell for spesielt interesserte.
Av Porsche-modellene er det kun Taycan som har solgt bedre enn Cayenne hittil i år, og av 67 registrerte Cayenne er nok en vesentlig andel coupeen som kom ny på markedet i fjor.
I 2019 ble det ifølge OFV registrert 277 nye Cayenne, og det er liten tvil om at Norge skiller seg ut fra resten av verden med hensyn til hvilke drivlinjer folk velger.
259 av bilene var utstyrt med hybrid drivlinje mens kun 18 hadde bensinmotor. Hittil i år er fordelingen 66 mot 1.
Porsche tilbyr to plug-in varianter i serien – Cayenne Coupé E-Hybrid med 462 hestekrefter og supersterke Cayenne Coupé S E-Hybrid med hele 680 hester. Prisene ligger på henholdsvis 1,2 millioner og 2,3 millioner kroner.
Selv om prisene er utenfor rekkevidde for folk flest, kommer de gunstig ut i det norske avgiftssystemet når man sammenligner med biler uten lademulighet.
Toppmodellen er for eksempel 200.000 kroner billigere enn en Turbo med 550 hk, og på E-Hybrid sparer du 250.000 kroner sammenlignet med «innstegsmodellen» som «bare» har 340 hk.
Så modellen på disse bildene er nok mer aktuell i land utenfor Norge. Det er nemlig en Cayenne GTS.
GTS-modellene er rettet mot dem som ønsker en bil med fokus på sportslige egenskapene, men som fortsatt har komfort nok til lange turer. Og så har de en del detaljer som fremhever de sportslige sidene.
Legg blant annet merke til hekken. Prototypen har nye eksosrør plassert nærmere sentrum enn de øvrige modellene i familien, men her er dette forsøkt kamuflert ved å plassere dummy-rør fremhevet med blanke detaljer langs sidene.
Sentrale eksosrør er ett av kjennetegnene på GTS-modeller, sammen med kraftige bremser, samt at denne bilen har tilsvarende front som en Cayenne Coupé Turbo.
Det er usikkert hvilken drivlinje bilen er utstyrt med, men vi regner med den får en 2,9-liters V6 turbo tilsvarende den som sitter i Cayenne S. Der yter den 440 hk, men i GTS vil den få 470-480 hester for å tette gapet til Cayenne Turbo med 550 hk.
Med andre ord, omtrent på nivå med effekten i Cayenne Coupé E-Hybrid. Uten den samme avgiftsfordelen blir den noen hundretusen dyrere, og dermed forbeholdt en håndfull entusiaster med dype lommer.