-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elektrisk luksus fra BMW
Omtrent samtidig som Mercedes avduker sin neste S-Klasse, dukker denne bilen opp på veien i Bayern.
Bilen er en prototyp på neste generasjon 7-serie, og som teksten på førerdøren viser er den eldrevet. Den får en unik grill siden den ikke trenger all luften en bil med forbrenningsmotor suger inn, og den får trolig betegnelsen i7.
Bilen er foreløpig tungt kamuflert, spesielt rundt C-stolpen så vi ikke skal kunne avsløre utformingen av BMWs tradisjonelle «Hoffmeister kink» - den spesielle knekken i siderutene bak som har hengt med merket i generasjoner.
Det kan også se ut som den har innfellbare dørhåndtak, for de grå på dørene er ikke håndtak, kun stickers plassert der for å lure oss til å tro det.
På forskjermene sitter det kameraer som vender bakover, og vi ser også at fronten har flere kameraer / sensorer. Dette henger sammen med de autonome egenskapene bilen vil få, og det er heller ikke usannsynlig at virtuelle speil blir en opsjon på utstyrslisten.
Grillen sitter lavt montert og det samme gjelder hovedlyktene som fortsatt ser ut til å inneholde to separate reflektorer hver.
Om grillen er montert så lavt som bildene gir inntrykk av, kan neste 7-serie være inspirert av den vakre BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé vil møtte på Villa d’Este så langt tilbake som i 2014.
I så fall er det gode nyheter for dem som ikke er overbegeistret for BMWs siste fremstøt på grillfronten.
Neste generasjon 7-serie skal bygges på en oppdatert versjon av CLAR-plattformen som er fleksibel nok til å understøtte alle typer drivlinjer.
Så vet vi at BMW er klar med det de omtaler som femte generasjon batteriteknologi – den samme som benyttes i den kommende iX3.
Teknologien muliggjør batterikapasitet på opptil 120 kWt – nok til en elektrisk rekkevidde på rundt 700 kilometer. BMW benytter kompakte moduler som inneholder elmotor, transmisjon og styring i én kompakt enhet.
Ved å kombinere tre slike kan man oppnå effekt på over 700 hk – noe vi allerede har sett eksempel på gjennom en 5-serie testmodell med to separate moduler på bakhjulene og én felles på forakselen.
Tidsmessig ligger nok Mercedes et stykke foran BMW i dette segmentet. De har hintet under lanseringen av ny S-Klasse at vi snart får se deres EQS. BMW i7 kommer neppe før sent i 2022, og da som 2023-modell.