-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Voldsom el-offensiv hos Mercedes
Mercedes-Benz røper sine planer for de nærmeste årene med hensyn til elektrifisering. Seks EQ-modeller skal på markedet innen utgangen av 2022, i tillegg til dagens EQC og EQV.
Gjennom Ambition 2039 jobber Mercedes mot å bli CO2-nøytrale, ikke bare når det gjelder bilene, men gjennom hele livsløpet. Innen utgangen av 2022 skal de ha åtte EQ-modeller på veien, og produksjonen skal foregå på tre kontinenter.
I mai 2019 startet produksjonen av EQC i Bremen, og bare noen måneder senere ble den også produsert av Beijing Benz Automotive Company (BBAC) for det kinesiske markedet.
Nå i høst startet også produksjonen av EQV ved Mercedes-fabrikken i spanske Vitoria.
De som er ute etter en kompakt SUV kan ifølge produsenten glede seg til EQA og EQB som begge skal presenteres i 2021. Førstnevnte blir klar i løpet av 2021 mens EQB kommer tidlig i 2022.
EQA skal produseres i tyske Rastatt mens EQB-produksjonen er besluttet lagt til anlegget i Kecskemét i Ungarn. Begge på felles samlebånd med de fossildrevne derivatene. Disse skal også bygges for det lokale markedet i Beijing.
EQS, den elektriske S-Klassen, skal i produksjon i løpet av første halvår 2021 i nybygde Factory 56 ved hovedanlegget i Sindelfingen. Her bygges allerede S-Klasse, og senere følger også Mercedes-Maybach S-Klasse.
Andre halvår 2021 starter så produksjonen av EQE sedan i Bremen og litt senere også i Beijing. Dermed får kineserne tilgang til fire lokalproduserte EQ-modeller. Bilen kommer på markedet i 2022.
Den store amerikanske fabrikken i Tuscaloosa holder nå på å klargjøre for produksj av to nye modeller – EQE SUV og EQS SUV som skal på båndet fra 2022 side om side med de fossildrevne versjonene av GLE og GLS.
Daimler står også for sin egen batteriproduksjon, og et nettverk er under oppbygging på de samme tre kontinenter.
Minst halvparten av alle nye Mercedes-modeller skal være elektrifisert i 2030, og konsernet forventer rask vekst i elbilsalget i årene fremover.