-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Cruise til Dubai
Rett oppi en ny kapitalutvidelse fikk Cruise kontrakt med på å plassere ut 4.000 førerløse taxier i Dubai, med start 2023.


Cruise er en selvkjøringsbygger med base i San Fransisco og med solid backing fra General Motors. Dessuten er Honda inne i bildet, Wal-Mart er en annen stor interessent og da det nettopp skulle hente nye to milliarder dollar, kom også Microsoft sterkt inn som partner og investor.
Dermed ble forresten 8 år gamle Cruise verdsatt til $ 30 mrd.
Det er en uprøvd teknologi Dubai kjøper. Riktignok hadde Cruise håpet å kunne starte opp en liten flåte autonome taxier i San Fransisco for to år siden, men det hele ble utsatt – uten at noen ny tidsfrist ble gjort kjent – fordi man trengte mer tid til testkjøring.
Til nå er vel Waymos tilbud i Scottsdale klodens eneste operative førerløse taxi-tjeneste.
Dubai-kontrakten ble gjort kjent på twitterkontoen til Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, kronprins i Dubai.
Det lå ingen andre detaljer der, men senere har Mohammed Al Tayer, sjefen for Dubais transportmyndigheter, sagt at Cruise ble valgt fordi de er de eneste som (takket være GM) kan bygge den spesielle bilen i industrielle volum.
Han føyde til at avtalen er resultatet av en mangeårig prosess der de har vært på jakt etter en passende operatør.
Cruise skal opprette en lokal avdeling som skal være ansvarlig for å få det hele i gang, og for vedlikehold av tjenesten og bilene. De skal også ha eksklusiv rett til å operere en førerløs flåte i Dubai, frem til 2029.
GM kjøpte seg inn i Cruise i 2016 for noe over en milliard dollar. Da hadde ikke Cruise 50 ansatte en gang. I dag er de nesten 2000.
Mohammed Al Tayer står i spissen for mye av det kronprinsen vil ha gjennomført for å gjøre Dubai til verdens første virkelige smarte by. For eksempel har han allerede tegnet en intensjonsavtale med tyske Volocopter som har kjørt mange forsøksrunder med sitt elektriske autonome helikopter.