-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
GT-serie på strøm
FIA har introdusert noe spennende. En ny GT-serie for batterielektriske biler.
Selvfølgelig måtte det komme, det blir stadig flere muligheter for å kjøre fort med elektriske biler – også i konkurransesammenheng.
Her legger FIA opp til noe som høres ut som det kan går ganske fort: minimumsvekt mellom 1490 og 1530 kg – litt mer enn dagens GT3-biler (men det er et økonomitiltak sier FIA) og maks 577 hk. (Hva er det en GT3 bil gir? Litt over 500?).
Disse bilene, sier FIA, skal ha prestasjoner i GT3-området men være overlegne både når det gjelder akselerasjon og tempo på trenings- og kvalifiserings-runder. FIA regner med 2,4 til hundre og rundt 300 km/t.
Racerbilen skal baseres på en base-bil som man kan bygge – eller velge – selv. Konstruktørene skal få bygge sin egen batteripakke (men batteriene må komme fra Saft) og den skal være begrenset til 87 kWt.
Selv om dette høres ut som begrenset rekkevidde, er det meningen at bilene skal kjøre lange løp (kanskje 24-timers også?) for det legges opp til pit-stopp med en ultrakjapp lader på 700 kW. Med andre ord, et par minutter å komme opp på 60 %.
Konstruktørene har også stor frihet når det gjelder bilens layout. To- eller firehjulsdrift går om hverandre, to eller fire motorer også. Full momentkontroll i hvert hjørne er også tillatt.
Det skal bli spennende å se hvilke produsenter som melder seg på her.