-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stadig mer el på trafikkskolene
Dieselbiler har dominert bilparken på trafikkskolene, men nå går stadig flere over til elektrifiserte modeller.

Trafikkskolene i Norge har ifølge OFV drøyt 2800 personbiler som de benytter til opplæring. Av disse er mer enn 60 prosent dieselbiler og 22 prosent bensinbiler. Men også ved trafikkskolene gjør elbilene sitt inntog.
Tradisjonelt har trafikkskolene primært benyttet biler med manuell girkasse siden man må kjøre opp i en slik bil for å få et førerkort som gir mulighet til å kjøre alle biler.
I Norge leveres i dag ni av ti nye personbiler med automatgir selv om mange modeller tilbys med begge alternativer. Når det gjelder elbiler og hybrider leveres disse kun med automat.
At mange unge og andre som skal ta sertifikat nå velger oppkjøring med automatgir, passer inn i bildet som viser at både elbil – og dermed automatgir – er den nye retningen. Ved trafikkskolene velger stadig flere å kjøpe inn elbiler etter hvert som skolebilene byttes inn.
Elbilene topper
Fra nyttår og fram til begynnelsen av august, ble det ifølge OFV registrert 168 nye trafikkskolebiler, og av disse var 71 rene elbiler.
Det er en økning på hele 154 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, og så langt i år er det registrert flere elbiler enn dieselbiler ved trafikkskolene – noe som understreker en ny retning.
Mens det er 63 førstegangsregistrerte nye dieselbiler og 16 ladbare bensinhybrider ved trafikkskolene, er det kun registrert 15 nye bensinbiler.
Henger etter
Av 2815 personbiler ved trafikkskolene, utgjør nå elbilene 322, drøyt 11 prosent. Så er det 1711 dieselbiler, 625 bensinbiler og 110 ladbare bensinhybrider.
Kjøretøybestanden i Norge totalt er litt over 2,8 millioner personbiler. Av disse er det mer enn 395.000 elbiler, altså en andel på nesten 14 prosent.
– Trafikkskolene ligger litt etter når det gjelder andel elbiler i sin kjøretøypark, sett i forhold til landet totalt. Men samtidig går tallet opp, noe som indikerer at trafikkskolene i økende grad velger elbil. Høyst sannsynlig vil tallet fortsette å øke i takt med at det stadig kommer flere modeller i ulike prissegmenter og størrelser, og ikke minst når opplæring med automatgir blir den nye standarden, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i OFV.