-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Søt blir litt tøff, men fremdeles søt
Vi traff den på den siste Genève-utstillingen i 2019. Så kom pandemien i stedet for neste Genève – og det ble helt stille. Nå forteller produsenten at ikke bare er det liv i dem, men det er jommen enda mer skaperkraft der også.
Egentlig startet det på svensk, men Nobe ble ganske fort 100 prosent estisk. Den kuleste mikro-elbilen ever. Tre hjul, men ikke som Microlino – den forsøkte ikke å likne på noe spesielt.
Derimot hadde en smart designer sørget for å etterlate ingen tvil om at dette var å se seg tilbake, samtidig som det var like moderne som i morgen.
Men hvor brukbar den var ante jeg ikke. En bil sto riktignok klar til en lokal prøvekjøring da alle forsøk på å kjøre noe i utlandet ble slått ned av viruset.
Nå blir det kanskje to biler å kjøre når jeg møter dem igjen. Og denne ny den likner – i motsetning til den første – helt klart på noe: en tidlig F-serie truck.
Vi vet altfor lite om den, foreløpig har den bare dukket opp, nå og da, på Facebook sidene deres. For eksempel med informasjoner om at de har tenkt å dra til USA med den, og sette opp et eget amerikansk selskap.
Det betyr at de tenker alvor – å få inn en lett trehjuls bil på det markedet er ikke veldig problematisk, det er ikke mange byråkratiske snubletråder for dem. Men en firehjuls som både skal kunne frakte folk og gods blir sett på med andre øyne, og regelverket kan bli svært begrensende.
Vi vet heller ikke om den bruker den samme drivlinjen som på GT 100 – som de nå kaller trehjulingen. Men vi vet at de reiste til Storbritannia for å få hjelp til et karbon-chassis for trucken.
Nobe 500 heter den forresten, og FAR heter engelskmennene som har karbon-kompetansen. De har en rekke andre tilsvarende prosjekter bak seg, blant annet for produktet til en kinesisk produsent som snart vil finnes på det norske markedet.
Det er ikke første gang de ber om hjelp fra folk som kan. Amerikanske Munro & Associates (som egentlig er verdensmestre i å plukke biler fra hverandre – jeg MÅ finne tid til å fortelle om dem en dag) har faktisk hjulpet Nobe med å planlegge en produksjonslinje.
Sandy Munro kan sikkert hjelpe til med å overvinne amerikansk godkjenning også
Roman Muljar, Nobe-sjefen, sier i hvert fall at han regner med at de første truckene er i produksjon i vinter.
Men ta en titt til.
Hvite dekksider, skikkelige støtfangere, runde lykter, ordentlig stigtrinn under dørene, planker som sidestøtte på planet, splittet frontrute, krom på speilene – så langt er det virkelig gjennomført.
Vi TRENGER ikke enda en retrodrøm – men du store verden som den vil lyse opp i et grått trafikkbilde.