-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Son of Gemballa
I Porsche-kretser betyr Gemballa-navnet dels en skikkelig Porsche-foredler som har bygget noen virkelig navngjetne versjoner av produksjonsbilene og dels et mordmysterium fra Sør-Afrika med pengevasking i bakgrunnen.
Begge disse fenomenene har utgangspunkt i Uwe Gemballa. Han grunnla en trimmings- og stylingsjappe som konsentrerte seg om Porscher for 40 år siden.
Det gikk dårligere og dårligere, og bunnpunktet ble nådd i 2010 da han tok en Ferrari Enzo og bygde den om til noe som skulle ligne en MIG jetjager.
Kort tid etter forsvant han. Saken er enda ikke oppklart, men inneholder en myrdet Uwe i Johannesburg, store kontantsummer, kriminelle fra Tsjekkia og masse annet grums.
Selskapet overlevde imidlertid takket være gode medarbeidere og ikke minst gode kunder.
Men sønnen, Marc Phillipp, har ikke behov for å bli forbundet med det eksisterende.
‘Marc Philipp Gemballa GmbH is not associated in any form with Gemballa GmbH, and any of its subsidiaries, and/or its trademarks.’ står det tydelig på alle de nettsidene han kommuniserer fra.
Men det han gjerne vil fortelle om er hans egen sand-stormer. En skikkelig Advenure Sport bil, med trygg base i 911.
Han har åpenbart forstått at med bilfabrikker som nå tilbyr omtrent hva som helst, måtte han tilby noe enda mer dersom han skulle fange litt interesse. Her er det ikke nok med litt trimming og noe bodykit.
Han tok utgangspunkt i en 992 Turbo S – 641 hk med de første hundre på under tre.
Bilen ble sendt bort i gata, til RUF, som la på et av sine motorkit – det som stopper på 750 hk og 930 Nm. Du kunne fått mer, Stage 2 tar den til 830 hk med modifikasjoner også på transmisjonen.
Neste stasjon var KW Automotive der de bygde ny opphengning, parallellogram rund baut med justerbar høyde slik at bilen kan heises fra standard bakkeklaring på 129 mm til 250 mm ved at du trykker på en kontakt.
Aktiv demping og mange muligheter til å ta seg av krevende terreng.
Innvendig er det mye Alcantara. Veltebøyle og brannslukker hører med, akkurat som seks-punkt-seler.
Hva som ikke vil bli sett, men sannsynligvis hørt, er titananlegget fra Akrapovic – det ligger helt skjult under karbon-skallet.
For karosseriet er også spesialbygget. Tegnet av en som heter Alan Derosier som for meg er mest kjent som illustratør. Men han har klart å gi dette skallet et helt eget preg. Bygget i karbon hele veien.
‘Marsien’ er forresten bilen døpt, men jeg syns vel ikke Derosier har skapt noe så fremtidsrettet at det fortjener et navn fra Space.
Marc Phillipp forteller at den skal koste $ 585.000. I tillegg må du finne en brukbar 911 Turbo S som basis.
Hvis du må tenke deg om er det like greit. Da slipper du.
Den skal åpenbart bare bygges i 40 eksemplarer – og de fleste slotene er allerede fylt.