-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Choppa Aston
Hvis man tar med en ny og vellykket begrenset-opplag-superbil til California, er det vel naturlig at man kapper taket av den. Det gjorde i hvert fall Aston Martin.
Da vi presenterte det siste samarbeidet mellom Aston Martin og Zagato for ikke så lenge siden (Villa d’Este så vidt jeg husker), kalte jeg den den åttende i serien.
Godt jeg ikke var for bråkjekk – det tok ikke lang tid før flere av dere der ute kunne fortelle meg at det var den niende. Ikke at jeg nå husker hvilken jeg hadde hoppet over, men la oss forsøksvis antyde at den du skal møte her er den tiende Astonen fra Zagato.
Og så veldig oppsiktsvekkende er den kanskje ikke. Den er altså forrige ukes Vanquish Zagato – bare at nå heter den ikke Coupé lenger, men Volante.
Altså, Aston Martinsk for Roadster, eller Cabrio eller Open.
Og det er altså ved USAs Villa d’Este denne debuterer, på de enda tettere plenene på Pebble Beach.
Er det jeg som henger litt for tett i tradisjoner? Jeg syns på en måte at en åpen Zagato-Aston ikke stemmer helt. Det skal være double-bubble-taket, ellers er det liksom ikke noe vits i.
Videreført
Men dersom du syntes Coupéen var nydelig (og de hadde med en av dem også, for sammenligningens skyld – eller hvis det skulle bli regn), er denne minst akkurat like nydelig.
Det er de samme linjene hele veien, og det er opplagt at de to spesial-Vanquishene er utviklet side om side. Her er det ikke noen stygge kuttlinjer som er kommet i etterkant fordi man plutselig måtte ta hensyn til et tak som skulle vekk.
Det er de samme store karbon-flatene her som på den lukkede, og hekken er akkurat like lekkert flytende som på coupéen, selv om den har en annen form, med noe som ser ut som en annen diffuser runder det hele.
Tradisjonelt
Innvendig er det ganske tradisjonelt AM, selv om du har litt karbondekor med fiskebeinsmønster, og helt spesielle seter og litt bronse-aktig trim her og der, kjenner en trofast Aston kunde seg fort igjen.
Mekanisk er den også lik med den lukkede, med den samme V12 motoren med 592 hestekrefter – 27 mer enn utgangspunktet.
Sannsynligvis går den bra nok.
Men jeg er litt skeptisk til flommen av spesialer den siste tiden. Du har disse, og du har Red Bull nyheten, og i fjor var det omtrent like mye fyrverkeri.
Men den virkelige prøven heter jo DB11, og det store spørsmålet er om kundene slutter tett nok opp rundt den til at fabrikken snart kan begynne å tjene penger.
Akkurat det spørsmålet glemmes fort bort når man står der superbegeistret over enda en bil som bare skal bygges i 99 eksemplarer til en sprø pris.