-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Eksklusiv familie
Når Zagato foredler sportsbiler fra Aston Martin blir det virkelig eksklusivt. Men denne gangen begynner det nesten å nærme seg masseproduksjon.
Dere som har fulgt med visste at Zagato skulle lage tre spesialmodeller basert på Aston Martin Vanquish, men nå viser det seg at det også kommer en fjerde variant.
Vi møtte konseptbilene av Vanquish Zagato Coupé og den åpne Zagato Volante i fjor på hvert sitt kontinent, og viste nylig spionbilder av Volante og Speedster under testing.
Men i forbindelse med den offisielle lanseringen av Vanquish Zagato Volante på Pebble Beach i California, får vi nå vite at det totalt skal bygges 325 spesialmodeller hos Zagato: 99 Coupéer, 99 Volanter, 28 Speedstere og 99 Shooting Brakes.
Produksjonen av Vanquish Zagato Coupé startet sent 2016, og de første Volante-utgavene er også bygget. Samtlige 99 + 99 biler er solgt og vil finne veien til sine eiere i løpet av 2018.
Vanquish Zagato Speedster blir den mest eksklusive varianten med kun 28 eksemplarer, og selvsagt er også disse for lengst solgt med levering i 2018.
Som siste modell i kvartetten skal Vanquish Zagato Shooting Brake i produksjon fra 2018, med et begrenset opplag på 99 eksemplarer.
Alle Zagato-modellene er basert på Vanquish S og får en V12 sugemotor på 600 hestekrefter i kombinasjon med det Zagato betegner som en silkemyk automatgirkasse. Adaptiv demping er standard, skreddersydd for hver variant.
Speedster og Shooting Brake er modellene som skiller seg mest ut fra opphavet. Førstnevnte skal representere det ultimate av åpen kjøreglede.
Den har ingen takløsning, men har i stedet to «Speed Humps» bak setene som skal føre tankene dine til Zagatos klassiske «Double Bubble» tak.
Alle karosserideler er utført i karbonfiber – noe som også gjelder de øvrige Zagato-modellene, og den deler også detaljer som de spesielle baklyktene og tredimensjonale Z-motiver med disse.
Shooting Brake er også en ren toseter, selv om karosseriformen kan gi inntrykk av noe annet.
Det forlengede taket har de karakteristiske doble boblene, og ender i en automatisk bakluke som åpner til et «luksuriøst bagasjerom» - selvsagt med et eksklusivt, skreddersydd koffertsett.
Aston Martins kreative sjef svarer på hvorfor de for første gang lanserer en hel familie av Zagato-modeller:
– Vel, våre kunder har ulik smak og ønsker forskjellige løsninger. Noen foretrekker en klassisk Coupé mens andre vil ha en mer ekstrem Speedster. Og noen har bestilt en av hver, sier Marek Reichman.
– Det er alltid høyere etterspørsel enn produksjon av vår spesialmodeller, så vi kunne enkelt ha bygget et vesentlig høyere antall. Men Zagato skal være noe helt spesielt – dette er samleobjekter for framtiden.