-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Enda tettere i toppen
Når Mitsubishi nå entrer banen med sin ASX, går de for en "pallplass" i denne klassen. Vi har testet den mot Skoda Yeti.
En av de naturlige konkurrentene til nykommeren Mitsubishi ASX er Skoda Yeti – begge kan nemlig leveres med enten to- eller firehjulsdrift.
TEST: Skoda Yeti møter Citroën C3 PicassoTEST: Skoda Yeti møter Toyota Urban CruiserFleksibilitet I baksetet på ASX er det i og for seg god benplass, men seteryggen er ubehagelig rett, selv i det bakerste av to reguleringstrinn. Takhøyden holder akkurat for personer på 185 cm, men skulle du være 190 cm er det bare Yeti av disse to som er akseptabel på det punktet. Yeti har ikke like god benplass bak, men den byr på langt mer fleksible løsninger enn ASX. Baksetene kan skyves 15 cm i lengderetning. Samtidig kan alle tre baksetene løftes ut av Yeti med enkle håndgrep. Fjernes midtsetet, kan de to ytterste setene flyttes ett hakk inn slik at det blir rommelig plass for fire. Yeti kan også vise til usedvanlig god ståhøyde under den åpne bakluka, hele 193 cm. I bagasjeavdelingen er det god lastelengde i ASX, men dårlig høyde under bagasjedekselet. Skulle du ha ønske om å ha med deg 12-volt-kjølebag på tur, kan du gjøre det i Yeti, men ikke i ASX. Den har nemlig ikke strømuttak i bagasjerommet.Først publisert i Bil 10-2010PS!
Etter at denne testen ble foretatt av bladet Bil, er Mitsubishi ASX kollisjonstestet av EuroNCAP. Den oppnådde fem av fem mulige stjerner.
LES VIDERE: - Del 2 - Konklusjon - Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Skoda Yeti