-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Enda tettere i toppen
Når Mitsubishi nå entrer banen med sin ASX, går de for en "pallplass" i denne klassen. Vi har testet den mot Skoda Yeti.
En av de naturlige konkurrentene til nykommeren Mitsubishi ASX er Skoda Yeti – begge kan nemlig leveres med enten to- eller firehjulsdrift.
TEST: Skoda Yeti møter Citroën C3 PicassoTEST: Skoda Yeti møter Toyota Urban CruiserFleksibilitet I baksetet på ASX er det i og for seg god benplass, men seteryggen er ubehagelig rett, selv i det bakerste av to reguleringstrinn. Takhøyden holder akkurat for personer på 185 cm, men skulle du være 190 cm er det bare Yeti av disse to som er akseptabel på det punktet. Yeti har ikke like god benplass bak, men den byr på langt mer fleksible løsninger enn ASX. Baksetene kan skyves 15 cm i lengderetning. Samtidig kan alle tre baksetene løftes ut av Yeti med enkle håndgrep. Fjernes midtsetet, kan de to ytterste setene flyttes ett hakk inn slik at det blir rommelig plass for fire. Yeti kan også vise til usedvanlig god ståhøyde under den åpne bakluka, hele 193 cm. I bagasjeavdelingen er det god lastelengde i ASX, men dårlig høyde under bagasjedekselet. Skulle du ha ønske om å ha med deg 12-volt-kjølebag på tur, kan du gjøre det i Yeti, men ikke i ASX. Den har nemlig ikke strømuttak i bagasjerommet.Først publisert i Bil 10-2010PS!
Etter at denne testen ble foretatt av bladet Bil, er Mitsubishi ASX kollisjonstestet av EuroNCAP. Den oppnådde fem av fem mulige stjerner.
LES VIDERE: - Del 2 - Konklusjon - Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Skoda Yeti